در اینفوگرافی زیر وضعیت زندگی خانوارهای ایرانی در سال 1396 گزارش شده است. این اینفوگرافی را اعتمادآنلاین براساس دادههای گزارش بانک مرکزی در سال 1396 طراحی کرده است.
سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اصفهان براساس آمارهای مرکز آمار ایران استانهای کشور را براساس شاخصهای آماری رتبهبندی کرده است. در این رتبهبندی بیشترین تعداد زائران راهیان نور برحسب مبدا سفر مربوط به استان تهران و کمترین مربوط به کردستان است.
یافتهها و تحلیلهای این گزارش در مورد تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییراتی که در روند مرجعیت رسانهای و خبری جامعۀ ایران رخ داده است، نشان میدهد که آیندۀ رسانهای ایران و جهان پیچیده، متنوع، متکثر و رقابتی است و سیاستهای رسانهای موجود مانند طرح صیانت از فضای مجازی، فیلترینگ و پارازیتهای ماهوارهای، مواجههای هدفمند و کارآمد با این جهان رسانهای متنوع و رقابتی نیست.
کتاب «اقتصاد فرهنگ و سیاستهای فرهنگی» نوشته آلن پیکاک و ایلدریزو و ترجمه علی اعظم محمد بیگی است. وزارت فرهنگ و ارشاد این کتاب را در سال 1376 منتشر کرده است.
نظام آموزشی کشور نباید تجربۀ آموزش مجازی در دورۀ کرونا را کنار بگذارد. بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در مورد آموزش مجازی گفته میشود، مربوط به مسائل زیرساختی، فنی و سازمانی است و به نفس این شیوۀ آموزش و بهرهوری آن مربوط نیست. بنابراین بهتر است در کنار آموزش حضوری، آموزش مجازی نیز در برخی از روزهای هفته، ماه یا سال درنظرگرفته شود تا در صورت ایجاد بحران (هر بحرانی) نظام آموزشی کشور با وقفه مواجه نشود. البته آموزش مجازی فقط مختص زمانههای بحران نیست، در روزهای عادی نیز میتوان از قابلیت آن بهره برد. هماکنون و در آینده، آموزش و پژوهش در دنیای فناوری و مجازی اهمیت اساسی دارد.
اینفوگرافی زیر نتایج نظرسنجی صداوسیما درباره تلفن همراه و شبکههای اجتماعی است. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که در تهران 74.3درصد و در مراکز استانها 70درصد از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.
اینفوگرافی زیر را کیو آنالیتیکز براساس نظرسنجیهای ایسپا طراحی کرده است. یافتههای به دست آمده از ۹ موج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا نشان میدهد استفاده از صداوسیما بهعنوان مهمترین منبع کسب اطلاعات پاسخگویان از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ روندی نزولی طی کرده است. این در حالی است که سایتها و شبکههای اجتماعی روند صعودی چشمگیری را نشان میدهند.
پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.
در اینفوگرافی زیر موضوع اصلی صفحات بیش از پانصد هزار دنبالکننده در اینستاگرام را به نقل از سایت بتا نشان داده است. صفحات سلبریتیها بیشترین بازدیدکننده را دارد که 31 درصد است و کمترین بازدیدکنندگان مربوط به صفحات پزشکی و سلامت، دکوراسیون، سفر و گردشگری و مذهبی است که 1 درصد را شامل میشود.
پیمایش ملی خانواده در سال 1397 توسط جهاد دانشگاهی واحد البرز در کشور اجراشده است. مدیران علمی طرح ایرج فیضی و مرضیه ابراهیمی بودهاند. نظارت علمی این طرح را نیز سعید معیدفر و سوسن باستانی بر عهده داشتهاند. موضوع محوری این گزارش ابعاد مختلف مصرف رسانه، شبکههای مجازی و چگونگی گذران اوقات فراغت در خانوارهای ایرانی است. گسترش اینترنت تا حد زیادی فرصتهای پیش روی خانوارها و شهروندان را در حوزه رسانه و اوقات فراغت متحول ساخته و تا حدودی این تغییرات را میتوان در این نظرسنجی مشاهده کرد.