پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در بهمن‌ماه 1399 نظرسنجی در سطح کشور در مورد اوقات فراغت در دورۀ کرونا انجام داد که گزارش آن در ادامه می‌آید.
«کرونا و امر دینی» گزارشی از چالش‌های دین و دینداری در مواجهه با پاندمی کرونا در ایران (30 بهمن 1398- 30 خرداد 1399) است که محسن حسام مظاهری آن را زیر نظر پژوهشکدۀ فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نوشته است.
اینفوگرافی زیر تأثیر کرونا بر صنعت فیلم، سریال و انیمیشن را بیان می‌کند. این اینفوگرافی در سایت نمافر منتشر شده است.

مجموعه جستارهای سویه‌های فرهنگی و اجتماعی کرونا منتشر شد

کرونا و جامعه ایران (جلد ۲)

در خرداد ۱۳۹۹ نخستین مجموعه جستارهای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباره سویه‌های فرهنگی و اجتماعی کرونا منتشر شد و حال با آشکار شدن ابعاد جدیدی از این همه‌گیری جلد دوم این مجموعه نیز منتشر شده است. این مجموعه به کوشش محمد سلگی، داریوش مطلبی و محمد فکری گردآوری شده و مجموعه‌ای از نویسندگان جستارهای مختلف آن را نوشته‌اند.
کتاب «جستارهایی در آموزش عالی، علم و بحران کرونا در ایران» به کوشش حسین میرزایی و توسط مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منتشر شده است. این کتاب دارای چهار بخش «آموزش عالی و تحولات آن»، «مسئولیت اجتماعی دانشگاه»، «اموزش مجازی در دانشگاه‌ها» و «حال و آینده علم» و مشتمل ۴۵۶ صفحه است.
این کتاب که تأملات برخی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تبعات فرهنگی و اجتماعی شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های علمی، اجتماعی، دینی، سیاسی، مدیریتی و رسانه‌ای منتشر شده است.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی منتشر کرد:

ویژه‌نامه پیامدهای شیوع کرونا

در این ویژه نامه که از سوی مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی منتشر شده است، آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روان شناختی کرونا تحلیل و بررسی شده است.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در دوران کرونا، تغییرات اساسی در بنیان اعتقادات دینی مردم رخ نداده است و برخی مناسک مانند دعا کردن و اهمیت خدا در زندگی بیشتر نیز شده است.
در نظرسنجی‌های پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات در چهار موج، مهم‌ترین منابع خبری مردم در مورد وضعیت کرونا، از فرودین تا بهمن‌ماه سال 99 پرسیده شده است. طبق یافته‌های این نظرسنجی منابع خبری مردم درباره کرونا تغییراتی داشته است.