بر اساس چهار موج نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، میزان پیگیری اخبار کرونا در سطح کشور از طریق تلویزیون در بهمنماه کاهش یافته است و از 65 درصد در مهرماه به 58 درصد در بهمنماه رسیده است. بر این اساس میتوان گفت مرجعیت خبری صداوسیما از خرداد تا بهمن 1399 در زمینهی رویدادهای کرونا کاهش یافته است. میزان مراجعه به رسانه های اجتماعی برای کسب خبر کرونا در بهمنماه نسبت به مهر کاهش یافته است.
اکثریت زنان و مردان برای پیگیری اخبار کرونا، مخاطب صداوسیما هستند اما زنان نسبت به مردان بیشتر از طریق این رسانه اخبار کرونا را کسب میکنند. مردان در مقایسه با زنان برای آگاهی از رویدادهای کرونا بیشتر به شبکههای اجتماعی مراجعه کردهاند. در بین همۀ گروههای سنی، رادیو و تلویزیون ایران، رسانه اصلی در کسب اخبار کرونا است اما افراد 45 سال به بالا در قیاس با دیگر گروههای سنی بیشتر به این رسانه مراجعه کردهاند و با کاهش سن، میزان مراجعه به صداوسیما نیز کاهش مییابد. از سوی دیگر جوانان در مقایسه با سایر گروههای سنی بیشتر اخبار کرونا را از شبکههای اجتماعی کسب میکنند. افراد بدون تحصیلات دانشگاهی نیز در مقایسه با افراد دارای این تحصیلات بیشتر از صداوسیما پیگیر اخبار کرونا هستند. این در حالی است که افراد دارای تحصیلات دانشگاهی نسبت به پاسخگویانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند بیشتر از طریق شبکههای اجتماعی رویدادهای کرونا را پیگیری میکنند. برای شهرنشینان و روستاییان، صداوسیما، رسانه اصلی کسب اخبار کرونا است اما میزان مراجعه روستاییان برای اطلاع از کرونا به این رسانه بیشتر است. افراد شهری نیز در قیاس با افراد روستایی بیشتر به شبکههای اجتماعی برای کسب اخبار کرونا مراجعه میکنند.