هدف تحقیق حاضر توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان خوزستان؛ شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصتها، ظرفیتهای بومی و تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر استان و شناسایی خواستهها و نیازهای فرهنگی و هنری این استان است. گزارش توسط محمدرضا فرهادپور نوشته شده است.
گزارشهای استانی پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی 1398 (موج سوم)
پس از انتشار متن کامل گزارش کشوری موج سوم «پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، اینک متن کامل گزارش مربوط به استان خوزستان در وبسایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر میشود.
گزارشهای استانی ارزشها و نگرشهای ایرانیان 1379 (موج اول)
موج اول پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان در سال 1379 در سراسر ایران اجرا شد. پیشتر گزارش ملی این پیمایش در وبسایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده بود و حال گزارشهای استانی این پیمایش نیز به تدریج منتشر خواهد شد. اولین گزارش استانی مربوط به استان خوزستان است و چون موج اول فقط در مراکز استانها اجرا شد؛ این گزارش مختص شهر اهواز است.
گزارشهای استانی ارزشها و نگرشهای ایرانیان 1394 (موج سوم)
موج سوم پیمایش ملی ارزشهای و نگرشهای ایرانیان بر خلاف دو موج پیشین، از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است و همین امر بر اهمیت آن اضافه میکند. پس از انتشار گزارش کشوری این پیمایش، گزارشهای استانی نیز به تدریج در وبسایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر میشود.