مقالۀ «سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی‌های رایانه‌ای (مقایسۀ نگرش افراد موردمطالعه در ردۀ سنی 7 تا 40 سال)» را مسعود کوثری، معصوم آقازاده و سید محمدعلی سیدحسینی نوشته‌اند و در بهار 1397 در فصلنامۀ مطالعات فرهنگ ارتباطات منتشر شده است.
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در آبان 1389 نظرسنجی تلفنی پیرامون میزان گسترش توجه مردم به سحر و جادو، جایگاه دعانویسی در میان فرهنگ مردم و تأثیرات آن بر روابط خرافه‌پرستی انجام داده است که گزارش آن در ادامه می‌آید.
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در بهمن‌ماه 1399 نظرسنجی در سطح کشور در مورد اوقات فراغت در دورۀ کرونا انجام داد که گزارش آن در ادامه می‌آید.
دفتر طرح‌های ملّی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اردیبهشت ماه 1397 در مورد «دیدگاه مردم در خصوص جام جهانی فوتبال» نظرسنجی انجام داده است که گزارش آن در ادامه می‌آید.
پژوهش «شناسایی وضعیت اوقات فراغت (رسمی و غیررسمی) شهروندان تهرانی و ارائۀ راهبردها و برنامه‌های مدیریتی» در سال 1395 انجام شده است. این پژوهش را پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برای مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام داده است.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ گروه‌های تحصیلی ارائه می‌شود.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ جوانان ارائه می‌شود.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ زنان ارائه می‌شود.

یافته‌های پیمایش ملی خانواده (سال ۱۳۹۷)

وضعیت مصرف رسانه‌ای و اوقات فراغت خانواده‌های ایرانی

پیمایش ملی خانواده در سال 1397 توسط جهاد دانشگاهی واحد البرز در کشور اجراشده است. مدیران علمی طرح ایرج فیضی و مرضیه ابراهیمی بوده‌اند. نظارت علمی این طرح را نیز سعید معیدفر و سوسن باستانی بر عهده داشته‌اند. موضوع محوری این گزارش ابعاد مختلف مصرف رسانه، شبکه‌های مجازی و چگونگی گذران اوقات فراغت در خانوارهای ایرانی است. گسترش اینترنت تا حد زیادی فرصت‌های پیش روی خانوارها و شهروندان را در حوزه رسانه و اوقات فراغت متحول ساخته و تا حدودی این تغییرات را می‌توان در این نظرسنجی مشاهده کرد.