کتاب «نقشۀ وضعیت صنعت سینما، گزارشی کلان از صنعت سینما در ایران و جهان» در بهار ۱۴۰۲ با ویراست دوم به‌وسیلۀ مرکز نمافر منتشر شد. این گزارش با هدف بررسی وضعیت موجود صنعت سینما در ایران و جهان با نگاهی آماری و کلان تدوین شده است.
کافه بازار «گزارش صنعت برنامه‌های موبایل ایران در سال 1398» را با هدف ساختن تصویری روشن‌تر از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی اندروید تدوین کرده است.
«بررسی و ارزیابی نمایشگاه‌های کتاب استانی» را سلمان انصاری‌زاده برای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نوشته است. در این طرح دیدگاه ناشران، مشارکت‌کنندگان، کارشناسان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های کتاب استانی موردمطالعه قرار گرفته است و نمایشگاه‌های سال‌های 1387 تا 1396 بررسی شده است.
«گزارش ملّی فرهنگ حوزۀ نشر کتاب» را آرمان امیری در تیرماه 1399 برای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نوشته است.
مقالۀ «سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی‌های رایانه‌ای (مقایسۀ نگرش افراد موردمطالعه در ردۀ سنی 7 تا 40 سال)» را مسعود کوثری، معصوم آقازاده و سید محمدعلی سیدحسینی نوشته‌اند و در بهار 1397 در فصلنامۀ مطالعات فرهنگ ارتباطات منتشر شده است.
اینفوگرافی زیر سرانۀ مطالعه در ماه (افراد باسواد 15 ساله و بیشتر ایران) را نشان می‌دهد و بر مبنای نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار در 1399 طراحی شده است.
طبق اینفوگرافی زیر که خبرگزاری ایسنا آن را بر مبنای آخرین پیمایش بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۰ طراحی کرده است، برآورد شده از بین ۸۴میلیون ایرانی، ۳۴میلیون نفر بر روی مجموع پلتفرم‌ها، بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند. مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند. همچنین در میان استان‌ها، «قم» کمترین و «البرز» بیشترین نسبت بازیکنان را دارد.
«مسائل صنعت سینما در ایران» به‌وسیلۀ سایت نمافر نوشته و در بهمن 1401 منتشر شده است.
در عصر حاضر اینترنت یکی از ضروریات مصرفی غیرقابل‌حذف برای تمام مردم دنیا است و استفاده از این خدمت در تمام دنیا هزینه‌بر است. بااین‌حال هزینۀ استفاده از اینترنت در هر کشوری متفاوت است. در این اینفوگرافی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، هزینۀ استفاده از اینترنت در برخی از کشورها به‌صورت منتخب قابل‌مشاهده است.
دفتر طرح‌های ملّی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بهمن ماه 1397 در مورد «ذائقۀ رسانه‌ای مردم ایران» نظرسنجی انجام داده است که گزارش آن در ادامه می‌آید.