در سال ۲۰۲۲ شرکت گوگل لیستی از پرمخاطب‌ترین عناوین خود منتشر کرده است. پرمخاطب‌ترین عنوان‌ها، اخبار، مردم و ورزشکاران نیز در این لیست قرار گرفته‌اند. در این اینفوگرافی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، پرمخاطب‌ترین‌ها در این چهار بخش ازجمله «وردل»، - بازی با کلمات -، «اوکراین» و درگذشت «ملکه الیزابت» را مشاهده می‌کنید.

گزارش سیاستی (3)

کتاب

معاونت پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سلسله گزارش‌های سیاستی در مورد مسائل فرهنگی و هنری تدوین کرده است. هر کدام از این گزارش‌ها بر یک حوزه متمرکز است. گزارش حاضر در مورد کتاب است که محمد گرامیان نیک در بهار 1400 آن را تدوین کرده است.
مقالۀ «سازمان‌های مردم‌نهاد ایران (خیریه) و ذی‌نفعان در رسانه‌های اجتماعی (مطالعۀ کیفی الگوهای ارتباطی)» را مهدیه نجفی‌زاده، علی ربیعی و علی‌اکبر فرهنگی نوشته‌اند و در فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دروۀ 17، شمارۀ 65، زمستان 1400 منتشر شده است.
پیمایش «بررسی میزان مطالعۀ شهروندان تهرانی» را پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در اردیبهشت 1393 انجام داده است. این پیمایش که در شهر تهران با نمونۀ هزار نفری انجام شده است، حاکی از کاهش سرانۀ مطالعۀ شهروندان تهرانی است.
گزارش «فضای مجازی و محصولات دیجیتال» معاونت پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را حامد طاهری کیا در بهار 1400 نوشته است. این گزارش با تأکید بر نتایج پیمایش‌ها و پژوهش‌ها توصیه‌های سیاستی در این حوزه ارائه می‌دهد.
اینفوگرافی زیر را که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است براساس آخرین آماری است که روابط عمومی وزارت ارتباط نشر داده است. براساس این آمار تا 15 آذرماه 1401 تعداد کاربران فعال روبیکا 15میلیون و 300هزار نفر، ایتا 9میلیون و 200 هزار نفر، بله 3میلیون و 300هزار نفر و سروش پلاس 3میلیون و 500هزار نفر است.
کتاب «داده‌نمای صنعت کتاب» آمارها و داده‌های صنعت کتاب را موردبررسی قرار داده است. این کتاب را نمافر در پاییز 1401 منتشر کرده است.
کتاب «گزارش وضعیت هزینه‌کرد فرهنگی خانوار» را نمافر در آذرماه 1401 در 72صفحه منتشر کرده است.
کتاب «نقشۀ وضعیت آموزش و پژوهش؛ گزارشی از وضعیت آموزش و پژوهش صنایع فرهنگی در ایران و جهان» را نمافر در تابستان 1401 منتشر کرده است.
مقالۀ «روزنامه و اینترنت؛ واکاوی تحولات صنعت روزنامه در فرایند اینترنتی‌شدن در ایران» را سیدمحسن بنی‌جمال و محمد توکل نوشته‌اند و در فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دورۀ 17، شمارۀ 65، زمستان 1400 منتشر شده است.
مقالۀ «عکاسی خبری در بستر شبکه‌های اجتماعی: نظریۀ ارزش نمایشی بنیامین و ریزوماتیک دلوز» را علیرضا فرزین، هادی خانیکی و محمدمهدی فرقانی نوشته‌اند و در فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دورۀ 17، شمارۀ 62، بهار 1400 منتشر شده است.

پیمایش سازمان ملّی جوانان در سال 1383

رضایت جوانان از مطبوعات کشور

پیمایش «بررسی شاخص‌ها و نظرسنجی از جوانان 15 تا 29 سال کشور در مورد میزان استفاده و رضایت از مطبوعات» را سازمان ملّی جوانان در سال 1383 انجام داده است.