در عصر حاضر اینترنت یکی از ضروریات مصرفی غیرقابلحذف برای تمام مردم دنیا است و استفاده از این خدمت در تمام دنیا هزینهبر است. بااینحال هزینۀ استفاده از اینترنت در هر کشوری متفاوت است. در این اینفوگرافی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، هزینۀ استفاده از اینترنت در برخی از کشورها بهصورت منتخب قابلمشاهده است.
در سال ۲۰۲۲ شرکت گوگل لیستی از پرمخاطبترین عناوین خود منتشر کرده است. پرمخاطبترین عنوانها، اخبار، مردم و ورزشکاران نیز در این لیست قرار گرفتهاند. در این اینفوگرافی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، پرمخاطبترینها در این چهار بخش ازجمله «وردل»، - بازی با کلمات -، «اوکراین» و درگذشت «ملکه الیزابت» را مشاهده میکنید.
معاونت پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سلسله گزارشهای سیاستی در مورد مسائل فرهنگی و هنری تدوین کرده است. هر کدام از این گزارشها بر یک حوزه متمرکز است. گزارش حاضر در مورد کتاب است که محمد گرامیان نیک در بهار 1400 آن را تدوین کرده است.
مقالۀ «سازمانهای مردمنهاد ایران (خیریه) و ذینفعان در رسانههای اجتماعی (مطالعۀ کیفی الگوهای ارتباطی)» را مهدیه نجفیزاده، علی ربیعی و علیاکبر فرهنگی نوشتهاند و در فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دروۀ 17، شمارۀ 65، زمستان 1400 منتشر شده است.
پیمایش «بررسی میزان مطالعۀ شهروندان تهرانی» را پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در اردیبهشت 1393 انجام داده است. این پیمایش که در شهر تهران با نمونۀ هزار نفری انجام شده است، حاکی از کاهش سرانۀ مطالعۀ شهروندان تهرانی است.
مقالۀ «صنعت فرهنگ و تلویزیون در ایران: تحلیل انتقادی برنامۀ ماه عسل» را فرزاد غلامی و عبدالله بیچرانلو نوشتهاند و در مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دورۀ 9، شمارۀ 2، تابستان 1399 منتشر شده است.
گزارش «فضای مجازی و محصولات دیجیتال» معاونت پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را حامد طاهری کیا در بهار 1400 نوشته است. این گزارش با تأکید بر نتایج پیمایشها و پژوهشها توصیههای سیاستی در این حوزه ارائه میدهد.
اینفوگرافی زیر را که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است براساس آخرین آماری است که روابط عمومی وزارت ارتباط نشر داده است. براساس این آمار تا 15 آذرماه 1401 تعداد کاربران فعال روبیکا 15میلیون و 300هزار نفر، ایتا 9میلیون و 200 هزار نفر، بله 3میلیون و 300هزار نفر و سروش پلاس 3میلیون و 500هزار نفر است.