پژوهشکدۀ مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی در پاییز 1396 طرح تئاتر اجتماعی ایران با تأکید بر نقد و تحلیل 10 اثر نمایشی که در یکسال اخیر روی صحنه رفته‌اند (بررسی نقص‌ها، نقاط قوت، ضعف‌های ساختاری، معیارهای اجتماعی آموزش‌محور) انجام داده است. پزوهشگر این طرح پردیس عامری است.
این گزارش عملکرد آپارات را از تیر 1399 تا تیر 1400 نشان می‌دهد. در بهار 1400 پهنای باند آن به بیش از 300 گیگابایت بر ثانیه رسید و این یعنی امروز آپارات به یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های اینترنتی کشور تبدیل شده است.
دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 و 1395 به بررسی ویژگی‌های جمعیت و خانوار و برخی از ویژگی‌های مهم آن‌ها در کلان‌شهرها و مقایسه این اطلاعات در دو سرشماری 1390 و 1395 پرداخته‌اند.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ جوانان ارائه می‌شود.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ زنان ارائه می‌شود.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ گروه‌های تحصیلی ارائه می‌شود.
حمیدرضا ششجوانی در این کتاب به‌صورت اجمالی سهم بخش فرهنگ را در اقتصاد مورد بررسی قرار داده است. این نوشته در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد تهیه شده است.
مقالۀ «تحلیل سیاست‌های فرهنگی و عملکرد دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در حوزۀ اقتصاد سینما» را فرناز سر بندی، ابراهیم حاجیانی و سید رضا امیری صالحی نوشته‌اند و در دوفصلنامۀ رسانه و فرهنگ، سال دهم، شمارۀ اول، بهار و تابستان 1399 منتشر شده است.
مقالۀ «راهبردهای مؤثر بر تقویت ساختار اقتصاد فرهنگ ایران» را زهرا مسعودی نیا، علی رشیدپور و رضا ابراهیم‌زاده نوشته‌اند و در فصلنامۀ راهبرد اجتماعی، فرهنگی سال هفتم، شمارۀ بیست‌وهفتم، تابستان 1397 منتشر شده است.
مقالۀ «سیاست‌گذاری اقتصادی بخش فرهنگ؛ بررسی اثر سیاست تنظیمی کپی‌رایت بر درآمد نویسندگان ادبی در ایران» را حمیدرضا ششجوانی نوشته و در اقتصاد و تجارت نوین، سال 16، شمارۀ 3، پاییز 1400 منتشر شده است.