اینفوگرافی زیر نتایج نظرسنجی صداوسیما درباره تلفن همراه و شبکههای اجتماعی است. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که در تهران 74.3درصد و در مراکز استانها 70درصد از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.
اینفوگرافی زیر را کیو آنالیتیکز براساس نظرسنجیهای ایسپا طراحی کرده است. یافتههای به دست آمده از ۹ موج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا نشان میدهد استفاده از صداوسیما بهعنوان مهمترین منبع کسب اطلاعات پاسخگویان از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ روندی نزولی طی کرده است. این در حالی است که سایتها و شبکههای اجتماعی روند صعودی چشمگیری را نشان میدهند.
پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.
در اینفوگرافی زیر موضوع اصلی صفحات بیش از پانصد هزار دنبالکننده در اینستاگرام را به نقل از سایت بتا نشان داده است. صفحات سلبریتیها بیشترین بازدیدکننده را دارد که 31 درصد است و کمترین بازدیدکنندگان مربوط به صفحات پزشکی و سلامت، دکوراسیون، سفر و گردشگری و مذهبی است که 1 درصد را شامل میشود.
پیمایش ملی خانواده در سال 1397 توسط جهاد دانشگاهی واحد البرز در کشور اجراشده است. مدیران علمی طرح ایرج فیضی و مرضیه ابراهیمی بودهاند. نظارت علمی این طرح را نیز سعید معیدفر و سوسن باستانی بر عهده داشتهاند. موضوع محوری این گزارش ابعاد مختلف مصرف رسانه، شبکههای مجازی و چگونگی گذران اوقات فراغت در خانوارهای ایرانی است. گسترش اینترنت تا حد زیادی فرصتهای پیش روی خانوارها و شهروندان را در حوزه رسانه و اوقات فراغت متحول ساخته و تا حدودی این تغییرات را میتوان در این نظرسنجی مشاهده کرد.
در اینفوگرافی زیر که جام جم آنلاین منتشر کرده است، سرانه مطالعه در ایران و برخی کشورهای دنیا و همچنین تعداد کتابهای منتشر شده در ایران و دنیا در سال 1397 آورده شده است.
کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در هلند» دومین عنوان از مجموعه تجربیات سیاستگذاری سایر کشورهاست که در سال 1380 با ترجمه محمدسالار کسرایی بهوسیله مؤسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.