پژوهش «آسیب‌شناسی فیلم‌نامه‌نویسی کمدی در سینمای معاصر ایران 1380-1395 (با بررسی شش عنصر کمدی از دید ملوین هلیتزر)» را فاطمه مولازاده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده و در سال 1398 منتشر شده است.
پژوهش «تأمین مالی در تولید فیلم‌های سینمایی مطالعۀ تطبیقی روش‌های متعارف و نوین در سینمای ایران و هالیوود» را فاطمه یاسمی زیر نظر پژوهشکدۀ هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده و در سال 1398 منتشر شده است.
«تحلیل اجتماعی فیلم‌های سینمای ایران با تأکید بر 10فیلم اکران شده در 4سال اخیر» گزارش راهبردی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پردیس عامری و مهدیس صادقی پویا در سال 1395 نوشته‌اند.
پژوهشکدۀ مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی در پاییز 1396 طرح تئاتر اجتماعی ایران با تأکید بر نقد و تحلیل 10 اثر نمایشی که در یکسال اخیر روی صحنه رفته‌اند (بررسی نقص‌ها، نقاط قوت، ضعف‌های ساختاری، معیارهای اجتماعی آموزش‌محور) انجام داده است. پزوهشگر این طرح پردیس عامری است.
پیمایش «بررسی وضعیت آموزش موسیقی و نگرش استادان و مدیران دربارۀ هویت موسیقی در آموزشگاه‌های آزاد و هنرستان‌های موسیقی شهر تهران» را حسن وخشور در سال 1396 برای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده است. جامعۀ آماری شامل تمام هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد و دانش‌آموزان متوسطۀ هنرستان‌های موسیقی، همچنین تمام مدرسان و مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های موسیقی شهر تهران در سال 84-1383 است. تعداد نمونۀ هنرجویان 377 نفر و مدرسان و مدیران 366 نفر بوده است و اطلاعات با پرسشنامۀ محقق‌ساخته جمع‌آوری شده است.
اینفوگرافی زیر سلیقه گوش‌دهندگان ایرانی به موسیقی را نشان می‌دهد و براساس اطلاعات طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران در سال 1399 طراحی شده است.

پیمایش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران

میزان مطالعه و تماشای فیلم ایرانیان

پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.
فیلیمو سالانه گزارشی از وضعیت خود منتشر می‌کند. گزارش حاضر آماری است که توسط کاربران فیلیمو از آذر 98 تا آذر 99 رقم خورده است. این گزارش با نگاه به سال‌های ابتدایی فیلیمو تصویر روشنی از فراز و فرود رشد بزرگ‌ترین سرویس ویدیوی درخواستی (VOD) ایران را ترسیم می‌کند.
«طرح جامع مجسمه‌های شهر تهران» عنوان گزارشی است که در سال 1392 توسط حسین کلانتری خلیل‌آباد نوشته شده و کارفرمای آن سازمان زیباسازی شهر تهران بوده است.
«گونه‌شناسی ذهنیت‌های خط‌مشی‌گذاران و مجریان درباره مدیریت مواجهه با بدحجابی در ایران؛ پژوهشی مبتنی بر روش‌شناسی کیو» مقاله‌ای است که توسط سیدمجتبی امامی، مصباح‌الهدی باقری‌کنی و سجاد لطفی نوشته شده است. این مقاله در فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 33، خرداد 1395 منتشر شده است.
پژوهش پیش رو به بررسی تحولات معماری یک قرن اخیر شهر تهران می‌پردازد. در این تحقیق تلاش بر این بوده تا تجربه زیسته ده بنای عمومی و غیرمسکونی شهر در این یکصد سال کاوش شود. این پژوهش توسط نگار منصوری به سفارش مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در بهمن ماه ۱۴۰۰ انجام شده است.