مقالۀ بررسی و تبیین عوامل مؤثر در ارتباط و تعامل هنرمندان هنرهای تجسمی با جامعه مخاطب به همت پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات در خرداد 1402 تهیه و این مقاله باهدف شناسایی عوامل مؤثر در ارتباط‌های انسانی بین هنرمندان هنرهای ­تجسمی و مخاطبان، با استفاده از تئوری­زینه­ا انجام شده است.
فرهنگ و هنر در جامعۀ امروزی نقش پررنگ و مؤثری را به خود اختصاص داده است؛ مقالۀ پیش‌رو با رویکرد جامعه‌شناختی اجزای سازنده مفهوم اقتصادِ فرهنگ و هنر را تعریف می‌کند و تعریفی در خصوص رویکرد جامعه‌شناختی از اقتصادِ فرهنگ و هنر ارائه داده و پاسخی به این مفهوم داده است که چه تفاوتی با مفاهیم مشابه دارد و دارای چه مؤلفه‌هایی است. این مقاله به تلاش فاطمه درخشان در پژوهشگاه فرهنگ، هنر وارتباطات منتشر شده است.
اینفوگرافی زیر باعنوان «فروش ۷ روز سینمای چین؛ ۴۴ برابر درآمد گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۲» در وبگاه نمافر منتشر و این اینفوگرافی لزوم حضور سینمای ایران در بازارهای بین‌المللی را نمایش داده است.