• نام عکاس: ایفوگرافی سینما
  • شماره گزارش: 294401
  • شنبه 24 شهریور 1403
  • 373

لزوم حضور سینمای ایران در بازارهای بین‌المللی

اینفوگرافی زیر باعنوان «فروش ۷ روز سینمای چین؛ ۴۴ برابر درآمد گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۲» در وبگاه نمافر منتشر و این اینفوگرافی لزوم حضور سینمای ایران در بازارهای بین‌المللی را نمایش داده است.

فروش گیشه سینمای چین در ۷ روز تعطیلات سال نو چین از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد. این در حالی است که کل فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲، ۱.۱۵ هزار میلیارد تومان، معادل با ۲۳ میلیون دلار است.
صادرات سریال‌های ترکیه‌ای در سال ۲۰۲۲ به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. کشورهای اسپانیا، عربستان و مصر مقاصد سریال‌های ترکی هستند.
درآمد فروش صنعت فیلم کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۲، ۱.۱۹ میلیارد دلار بوده که این رقم ۵۳ برابر فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ است.
با این اوصاف، به‌‌نظر می‌رسد، به‌دست‌آوردن سهم کوچکی از بازارهای بین‌المللی در دسترسی همچون چین، می‌تواند درآمد بالایی را برای صنعت فیلم و سریال ایران به ارمغان بیاورد.

*جهت دیدن تصاویر در سایز بزرگ روی آن ها کلیک کنید.

294401

اینفوگرافی

فیلم و سینما