گزارش سالانه فیلیمو 99

فیلیمو سالانه گزارشی از وضعیت خود منتشر می‌کند. گزارش حاضر آماری است که توسط کاربران فیلیمو از آذر 98 تا آذر 99 رقم خورده است. این گزارش با نگاه به سال‌های ابتدایی فیلیمو تصویر روشنی از فراز و فرود رشد بزرگ‌ترین سرویس ویدیوی درخواستی (VOD) ایران را ترسیم می‌کند.
تصویر گزارش سالانه فیلیمو 99

در ماه‌های پایانی سال 99، فیلیمو با یک تیم 300نفره و بیش از 35هزار اپیزود فیلم و سریال درحال‌سرویس‌دهی به کاربران است. در سالی که گذشت، تجربة رکورد بیش از سه میلیارد دقیقه تماشا در یک ماه در فیلیمو ثبت شد. در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، فیلیمو با حمایت از سینمای ایران توانست در کمتر از 6ماه، بیش از یک میلیون بلیت سینمای آنلاین بفروشد و 70درصد مبلغ فروش را به دست صاحبان محتوا رساند.

فیلیمو در هنگام این گزارش بیش از 30سریال دردست‌ساخت دارد. مهم‌ترین این سریال‌ها عبارتند از: جیران، جزیره، یاغی، قبلة عالم، زخم کاری، ماساژور و آکتور.

کاربران فیلیمو هر ماه بیش از 36میلیون گیگابایت اینترنت برای دیدن فیلم مصرف کرده‌اند. اسفند 98 رکورد حجم مصرف اینترنت در فیلیمو شکسته شد: بیش از 48میلیون گیگابایت در یک ماه.

5 آذر 98 وقتی اینترنت دوباره وصل شد، بیش از 1.8میلیون گیگابایت صرف تماشای فیلیمو شد. در اسفند 98 کاربران نزدیک به 1.6 میلیون گیگابایت اینترنت صرف سرگرمی کردند.

نزدیک یک سوم کاربران فیلیمو از اینترنت ایرانسل استفاده می‌کنند.

ساخته‌های سینمایی مصطفی کیایی، مهدی نادری، پیمان قاسم خانی، نرگس آبیار و منوچهر هادی در سال گذشته در رقابت با دیگر کارگردان‌ها بیشتر در فیلیمو دیده شده‌اند.

مجموع قسمت‌های سریال آقازاده بیش از یک میلیارد و 216میلیون دقیقه دیده شد.

از بین فیلم‌های سینمایی خارجی «سریع و خشن تقدیم می‌کند: هابز و شاو» بیش از بقیه دیده شد و کاربران 46میلیون دقیه به تماشای آن اختصاص دادند.

از بین سریال‌های خارجی نیز دیدن محبوب‌تر بوده است و پس از آن چرنوبیل.

محبوب‌ترین ژانر فیلیمو در این سال انیمیشن بود و باب اسفنجی بیش از همه دیده شد.

در آذر سال 99 بیش از یک میلیون و 100هزار کاربر فعال در فیلیمو داشتیم. در سال گذشته تعداد کاربران فیلیمو 2.5برابر شده است.

به‌طورمیانگین 2.5نفر از هر اشتراک فیلیمو استفاده می‌کنند، این یعنی به‌طورماهانه حداقل نزدیک به 2.7میلیون نفر ببیننده و مخاطب فیلیمو هستند.

82درصد از کاربران فیلیمو حداقل هفته‌ای یک‌بار به فیلیمو سر می‌زنند. یک چهارم کاربرهای فیلیمو هر روز حدود یک ساعت پای فیلیمو می‌نشینند.

یک‌چهارم جمعیت کاربران فیلیمو، نصف کل ترافیک فیلیمو را ایجاد می‌کنند.

بیش از 1.8میلیون بار فیلم در روز، در فیلیمو تماشا می‌شود. در سال گذشته بیش از 684میلیون بار فیلم در فیلیمو تماشا شده است.

آپارات اولین اپلیکیشن پرنصب دستة سرگرمی کافه‌ بازار است و فیلیمو جایگاه دوم را دارد؛ تعداد نصب در کافه بازار 1.9+ میلیون و تعداد نصب در گوگل پلی 1.5+ میلیون.

بیش از 100هزار دیدگاه در گوگل پلی و امتیاز 4.5 از 5 در گوگل پلی. بیش از 60هزار دیدگاه در کافه بازار و امتیاز 3.8 از 5 در کافه بازار.

رتبة الکسای فیلیمو در سال 1398،‌ 27 بوده و در سال 1399 به رتبة 14 ارتقا پیدا کرده است.

تماشای فیلم و سریال در فیلیمو در 4سال، 41برابر شده است.

در روز 28 اسفند 1398 بیش از 138میلیون دقیقه در فیلیمو فیلم دیده شد. این روز روزی است که مردم برای فراغت بعد از یک سال کار به فیلیمو روی آوردند.

کاربران در فروردین ماه بیشتر از 3میلیارد دقیقه فیلم و سریال تماشا کرده‌اند.

فیلیمو در سال گذشته بیش از 600هزار تماس را پاسخ داده است. متوسط زمان انتظار هر نفر در صف 1 دقیقه بود. در این سال حدود 15هزار تماس نیز از سمت فیلیمو با کاربران برقرار شد.

نزدیک به 200هزار نفر در نظرسنجی پشتیبانی در سال گذشته شرکت کردند و 93درصد کاربران از پاسخ‌گویی ما راضی بودند.

فیلیمو در سال گذشته 612هزار پیام چت آنلاین ارسال کرده است. فیلیمو 114هزار ایمیل دریافت کرده است و 101هزار ایمیل را پاسخ داده است.

فیلیمو در آذر سال 99 با اجرای کمپین مشترک با سازمان بهزیستی کشور با شعار «هیچ مانعی برای خوشحالی نیست!» به بیش از یک میلیون و 700هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی خدمت‌رسانی کرد.

متن کامل گزارش اینجا در دسترس است.

283969