• شماره گزارش: 284082
  • یکشنبه 15 آبان 1401
  • 1289

متا اوّل در ایران و دوم در جهان

در اینفوگرافی زیر که سایت نمافر طراحی و منتشر کرده است، بیان شده که در ایران 56درصد ترافیک اینترنت به اینستاگرام و واتساپ اختصاص دارد.

طی پیش‌بینی شرکت مشاور و فناوری گارتنر (Gartner)، متاورس درست مانند اینترنت حال حاضر، بخش عمده‌ای از زندگی مردم را از آن خود خواهد کرد. البته باتوجه‌به قابلیت‌های آن ازجمله محدودیت زمانی در دنیای دیجیتال و پویایی همیشگی آن، این پیش‌بینی دور از ذهن نخواهد بود.

همان‌‌طورکه می‌دانید امروزه بیش از ۵ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد. آلفابت (مادر گوگل) رتبۀ اوّل در ایران و رتبه دوم در دنیا را از لحاظ ترافیک اینترنت، به خود اختصاص داده‎‌ است.

حدود ۴میلیارد و ۳۳۰میلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی سراسر دنیا وجود دارد. فیس‌بوک (متا) با ۲میلیارد و ۸۵۰میلیون نفر پرکاربر‌ترین شبکۀ اجتماعی جهان است. رتبۀ دوم ترافیک اینترنت جهانی نیز به متاورس تعلق گرفته است.

در ایران اوضاع شبکه‌های اجتماعی کمی متفاوت‌تر است. شبکۀ اجتماعی واتس‌اپ (از زیرمجموعه‌های متا) با بیش از ۵۰میلیون کاربر، پرکاربر‌ترین شبکه‌ٔ اجتماعی و اینستاگرام با بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در رتبۀ بعدی قرار دارد.

امیر محمدزاده لاجوردی، عضو هیئت مدیرۀ شرکت ارتباطات زیرساخت، نیز پیشتر با اشاره به اختصاص پنجاه‌وشش درصدی ترافیک اینترنت به واتس‌اپ و اینستاگرام، به این مهم اشاره کرده ‌بود.

*جهت دیدن تصاویر در سایز بزرگ روی آن ها کلیک کنید.

284082

اینفوگرافی

رسانه‌های اجتماعی