برنامه‌های حمایت از کتاب‌فروشی‌ها چون معافیت از مالیات و تسهیلات کم‌بهره و طرح‌های فصلی برای جلوگیری از تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها عملی شد. این تجربه را ندا زندی مستند کرده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1393 جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب را به‌منظور توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در کشور برگزار می‌کند که هر ساله استقبال از آن بیشتر از سال قبل شده است. در آخرین دوره 2050 روستا در این جشنواره شرکت کردند. الناز محمدی این تجربه را مستند کرده است.
در اینفوگرافی زیر که سایت نمافر طراحی و منتشر کرده است، بیان شده که در ایران 56درصد ترافیک اینترنت به اینستاگرام و واتساپ اختصاص دارد.
گزارش سالانۀ فیدیبو در سال 1400 شهریور 1401 منتشر شده است. در این گزارش علاوه بر کتاب‌های پرفروش، نویسندگان و مترجمان محبوب خوانندگان فیدیبو نیز آورده شده است.
چکیدۀ آمار کتابخانه‌ها در سال تحصیلی 99-1398 را پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در سال 1400 منتشر کرده است و حمیده بیرامی طارونی آن را تدوین کرده است.
این گزارش عملکرد آپارات را از تیر 1399 تا تیر 1400 نشان می‌دهد. در بهار 1400 پهنای باند آن به بیش از 300 گیگابایت بر ثانیه رسید و این یعنی امروز آپارات به یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های اینترنتی کشور تبدیل شده است.
مرکز توسعۀ فرهنگ و هنر در فضای مجازی، وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال 1400 طرح کودکان و اینترنت در ایران (فرصت‌ها و تهدیدها) را انجام داده‌اند. در این طرح تلاش شده با جمع‌آوری داده‌های دقیق در مورد تجارب دیجیتالی کودکان، خطرها و فرصت‌های فضای مجازی و میزان توجه به حقوق کودکان در فضای مجازی، زمینۀ تدوین سند مدیریت مصرف اینترنت برای کودکان را فراهم کند.
یافته‌ها و تحلیل‌های این گزارش در مورد تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییراتی که در روند مرجعیت رسانه‌ای و خبری جامعۀ ایران رخ داده است، نشان می‌دهد که آیندۀ رسانه‌ای ایران و جهان پیچیده، متنوع، متکثر و رقابتی است و سیاست‌های رسانه‌ای موجود مانند طرح صیانت از فضای مجازی، فیلترینگ و پارازیت‌های ماهواره‌ای، مواجهه‌ای هدفمند و کارآمد با این جهان رسانه‌ای متنوع و رقابتی نیست.
اینفوگرافی زیر را خبرگزاری ایسنا براساس داده‌های مرکز ملّی آمار طراحی کرده است. در این اینفوگرافی وضعیت استفاده ایرانی‌ها از اینترنت آورده شده است.