نویسنده

  • تصویر محمدعلی شادزاد

    محمدعلی شادزاد

    کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر

بررسی نشر الکترونیک در سطح بین‌الملل

مقاله «بررسی نشر الکترونیک در سطح بین‌الملل» را محمدعلی شادزاد در سال 1394 نوشته است و در شمارۀ 16 فصلنامۀ تحلیلی پژوهشی کتاب مهر منتشر شده است.
تصویر بررسی نشر الکترونیک در سطح بین‌الملل

رشد سریع فناوری، صنایع و زندگی انسان‌ها را با تغییرات فراوانی روبه‌رو کرده است. با گسترش اینترنت، گوشی‌های هوشمند و تبلت از یک طرف و استفادۀ روزافزون مردم از این ابزارها، فرصتی برای صنایع و بنگاه‌ها به وجود آمده است تا محصولات و خدمات خود را از این طریق به بهترین شکل عرضه کنند و به فروش برسانند.

همان‌طورکه می‌دانیم، صنعت نشر نیز از این موضوع مستثنا نبوده است. شرکت‌های فعال در حوزۀ نشر، فناوری را به خدمت گرفته و از آن برای سرویس‌دهی به مشتریان خود بهره گرفته‌اند. در دهۀ اخیر، پیشرفت صنعت نشر در استفاده از فناوری بسیار خوب و چشمگیر بوده است. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، کتاب الکترونیک، کتاب گویا، کتاب چندرسانه‌ای، کتاب تعاملی و دستگاه‌های کتاب‌خوان برای اهالی فرهنگ و خوانندگان کتاب آشنا هستند و این خدمات با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

باتوجه‌به پتانسیل بالای صنعت نشر و گردش مالی مقبول این صنعت، بنگاه‌های اقتصادی فراوانی در خارج و داخل کشور در عرصۀ صنعت نشر الکترونیک مشغول به فعالیتند.

284101