پژوهش «ارزیابی مدلهای سنجش دینداری ایرانیان در پیمایشهای ملی» به همت سید حسنعلی سیاحیزادهفرد در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تهیه و منتشرشده است.
مقالۀ «تحلیل تحققپذیریِ اهداف کمّیِ پژوهش و فناوری در ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ پنجساله ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩی، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋی ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕی» در آذر 1401 به همت مهدیه فراز کیش و شهره نصری در مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری تهیه و منتشرشده و هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل میزان تحقق اهداف کمّی پژوهش و فناوری در برنامه ششم توسعه بر اساس رویکردی نظاممند در چهار دستۀ شاخصهای دروندادی، بروندادی، پیامدی و اثرگذاری و متعاقباً استخراج درسآموزهای کلیدی در راستای تنظیم سند برنامههای آتی توسعه کشور است.
مقالۀ «دیپلماسی فرهنگی پیوند قدرت سیاسی و قدرت فرهنگی» به همت محمدرضا دهشیری در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه و منتشرشده است؛ این مقاله با رویکردی نظری در حوزه دیپلماسی فرهنگی به تحلیل تعاریف مختلف، تبیین مفاهیم مشابه و توضیح مهمترین اهداف در رابطه با دیپلماسی فرهنگی پرداخته است.
مقاله «مطالعۀ نحوۀ بازنمایی عناصر فرهنگی و ایدئولوژیکی در خلق انیمیشن » را پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای شناسایی شاخصههای ایدئولوژیکی و فرهنگی در خلق یک شخصیت داستانی به تلاش مهسا لاریجانی و فاطمهزهرا بقائی تهیه و منتشر کرده است.
مقالۀ «دو فضایی شدن و بازنمایی هویت ملی در اینستاگرام» را تارنمای پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی در فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران برای بازیابی به هویت ملی ایرانیاسلامی در فضای مجازی تهیه و منتشر کرده است.
آمارنامه «ایران نوشت» که در دو مبنای فرهنگ و اقتصاد اطلاعاتی در دو بخش معرفی فناوری صنعت نوشتافزار و معرفی فعالین زیستبوم نوشتافزار ایرانی در وبگاه مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی منتشرکرده است.
مقاله «بایستههای مطالعات کودکی بهعنوان حوزهای میانرشتهای:تعریف کودک» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به همت رضا صفرشالی و مهدی عباسی از نگاه جامعهشناسی کودک را تعریف کردند.
مقالۀ «بررسی نقش اجتماعی موسیقی در مراسم یامال بندر کنگ» به همت بنیامین انصارینسب در مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در آبان 1402 تهیهشده است.
مقالههای فرهنگ عامه در سه نسخه «فرهنگ عامه؛ فرهنگ عامه چیست؟ چرا اهمیت دارد؟»،«مبانی فرهنگ عامه (2)؛ روش تبیینی در مطالعه فرهنگ عامه»، «مبانی فرهنگ عامه (3)؛ تعریف فرهنگ عامه؛ کاربردی و مناسب»، به تلاش مریم نورنمایی در مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.
گزارش شماره (85) مرکز رصد فرهنگی در شهریور 1403 به همت محمدامین صبوری تهیه و تدوین شده؛ این گزارش به تحلیل و بررسی امید اجتماعی در میان مردم در مقایسۀ پیش از انتخابات و بعد از انتخابات 1403 پرداخته است.
سیونه شماره از این مجموعه که «سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران در سال1402» نام دارد در معاونت توسعه و مطالعات سینمایی منتشر شده، آمار و اطلاعات فروش سینمای ایران از دو منظر سینما (تعداد سینما، تعداد سالن، قیمت بلیت، میزان فروش، تعداد تماشاگر، میزان کارایی) و فیلمهای سینمایی(اسامی فیلمهای به نمایش درآمده ایرانی و خارجی، ژانر فیلمهای ایرانی، کشور سازنده فیلمهای خارجی، میزان فروش و تماشاگر به تفکیک فیلم) در دو سطح و گستره کشوری و استانی ارائهشده است.
مقالۀ تحلیل و بررسی اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده را پژوهشکده مطالعات فناوری منتشر کرده است، این مقاله ضمن جمعآوری دیدگاههای متفاوت، به شناسایی عواملی پرداخته که با مداخلهگری، ضرورت تحلیل غیرخطی و چند متغیره را، در این زمینه، روشن میسازند.
مقالۀ بررسی و تبیین عوامل مؤثر در ارتباط و تعامل هنرمندان هنرهای تجسمی با جامعه مخاطب به همت پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات در خرداد 1402 تهیه و این مقاله باهدف شناسایی عوامل مؤثر در ارتباطهای انسانی بین هنرمندان هنرهای تجسمی و مخاطبان، با استفاده از تئوریزینها انجام شده است.