بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ نیز همانند سال گذشته با تغییراتی که در آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، مشتمل بر جداول تفصیلی ارقام بودجه اعلام وصول شد. در این بخش، مجموع اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه اصلی به همراه کلیه دستگاههای تابعه بااعتباری معادل ۱۳۷,۵۵۴,۴۸۳ میلیون ریال (حدود ۱۳ همت) و با حدود ۴۴ درصد رشد نسبت به بودجه سال ۱۴۰۳ بالاترین اعتبار را به خود اختصاص داده است. سازمان تبلیغات اسلامی بااعتباری معادل ۵۱,۹۱۵,۵۹۶ میلیون ریال (حدود ۵ همت) و ۲۳ درصد رشد نسبت به بودجه سال ۱۴۰۳ و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بااعتباری معادل ۹,۵۸۳,۰۶۲ میلیون ریال (حدود ۹۰۰ میلیارد تومان) و با ۲۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۳ در رتبههای بعدی قرار دارند.
مجموع اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در لایحه بودجه ۱۴۰۴، معادل ۲۱۶,۳۲۰,۰۰۰ میلیون ریال (حدود۲۱/۶ همت) برآورد شده است و با توجه به اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ اعتبار این بخش معادل ۱۷۳,۵۲۰,۳۶۴ میلیون ریال (حدود ۱۷/۳ همت) بوده، در سال ۱۴۰۴، حدود ۲۴درصد رشد داشته است.
باتوجهبه منابع بودجه عمومی دولت که معادل ۵۳.۸۴۴.۵۵۰.۰۰۰ میلیون ریال (حدود ۵۴۰۰ همت) برآورد شده، سهم اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ نسبت به منابع بودجه عمومی دولت حدود
4 درصد است. همچنین سرجمع اعتبارات امور دهگانه معادل۳۱.۰۲۴.۶۱۷.۹۵۴ میلیون ریال (حدود ۳۱۰۰ همت) است که از این میزان ۹۲۶.۹۱۸.۳۶۰ میلیون ریال (حدود ۹۲/۶ همت) یعنی نزدیک به ۳درصد به امور تفریح، فرهنگ و مذهب اختصاص دارد.
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، بیشترین اثر برنامه هفتم را میتوان در جدولیکه در گزارش آورده شده مشاهده نمود که در این جدول تلاش شده، متناظر با احکام برنامه هفتم، ردیفهای جدول تدوین و تنظیم شود؛ بااینحال، بررسی زیر برنامههای اجرایی، ذیل برنامههای هشتگانه نشان میدهد که در بخش فرهنگ و هنر «برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» از برنامه اجرایی ۱، فاقد ارتباط مستقیم و صریح با برنامه هفتم پیشرفت است. ابهام در وجود برخی از ردیفهای برنامه اجرایی ۱ مانند حمایت و پشتیبانی از مردمی سازی فرهنگ، مطالعه زیرساخت اقلیمهای فرهنگی کشور، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که اعتبار جالبتوجهی هم در مقایسه با سایر ردیفها به خود اختصاص دادهاند، محل تأمل است.