پیمایش ملی «فرهنگ وحدت اسلامی»

براساس یافته‌های پیمایش ملی «فرهنگ وحدت اسلامی»، بیش از ۹۱درصد پاسخ‌گویان، بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی را کاری اشتباه و ناشایست می‌دانند و بیش از ۹۶درصد مردم هم معتقدند باید در جامعه به عقاید مذهبی همۀ افراد از مذاهب مختلف اسلامی احترام گذاشت.
تصویر پیمایش ملی «فرهنگ وحدت اسلامی»

محمد اصغری، مدیر اجرایی مرکز رصد فرهنگی کشور: براساس یافته‌های پیمایش ملی «فرهنگ وحدت اسلامی»، بیش از ۹۱درصد پاسخ‌گویان، بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی را کاری اشتباه و ناشایست می‌دانند و بیش از ۹۶درصد مردم هم معتقدند باید در جامعه به عقاید مذهبی همۀ افراد از مذاهب مختلف اسلامی احترام گذاشت.
این پیمایش ملی برای اولین‌ بار در ایران انجام شد و براساس نتایج تجمیعی آن، ۸۰درصد از افراد، اعم از شیعه و سنی با همسایگی و همچنین رفاقت و دوستی با غیرهم‌مذهب خود مشکلی ندارند و این نشان می‌دهد در بین مردم ایران فاصله‌گذاری بر مبنای مذهب وجود ندارد و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی مسئلۀ بخش بسیار ناچیزی از جامعه است.
همچنین بیش از ۸۰درصد افراد اتحاد بین کشورهای اسلامی را به نفع مردم این کشورها می‌شمارند و نزدیک به ۸۰درصد نیز ارتقا و بهبود روابط با همسایگان مسلمان را اولویت ضروری ایران می‌دانند.
ازسویی‌دیگر قریب به ۹۰درصد از افراد ایران را جزوی از امت اسلامی و سه‌چهارم نیز حمایت از فلسطین را وظیفۀ مسلمانان قلمداد می‌کنند.

294287