سامانۀ مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) باتوجهبه معضل اکران و چالشهای بین تهیهکنندگان و سینماداران، برای شفافسازی اکران شکل گرفت. این تجربه را مینا بخشنده مستند کرده است.
برنامههای حمایت از کتابفروشیها چون معافیت از مالیات و تسهیلات کمبهره و طرحهای فصلی برای جلوگیری از تعطیلی کتابفروشیها عملی شد. این تجربه را ندا زندی مستند کرده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1393 جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب را بهمنظور توسعه و ترویج کتابخوانی در کشور برگزار میکند که هر ساله استقبال از آن بیشتر از سال قبل شده است. در آخرین دوره 2050 روستا در این جشنواره شرکت کردند. الناز محمدی این تجربه را مستند کرده است.
گزارش سالانۀ فیدیبو در سال 1400 شهریور 1401 منتشر شده است. در این گزارش علاوه بر کتابهای پرفروش، نویسندگان و مترجمان محبوب خوانندگان فیدیبو نیز آورده شده است.
اینفوگرافی زیر رتبهبندی مؤسسات موسیقی را براساس تعداد مجوزهایی که برای انتشار موسیقی دریافت کردهاند، نشان میدهد. این اینفوگرافی را سایت نمافر منتشر کرده است.
مقالۀ «بازگشت به خانه: مطالعۀ کیفی خوداشتغالی و کنش کارآفرینانۀ زنان فارغالتحصیل دانشگاهی» را سهیلا صادقی فسایی، علی اصغر سعیدی و زینب شفیعی نوشتهاند و در فصلنامۀ برنامهریزی رفاه و توسعۀ اجتماعی، سال نهم، شمارۀ 34، بهار 1397 منتشر شده است.
براساس آمارهای جهانی بهطورمتوسط یک تا 1/2درصد هر جامعه، نخبگان هستند که این میزان برای ایران به یک میلیون نفر میرسد. با اجرای برنامۀ بازگشت نخبگان 2700نفر از آنها به کشور بازگشتهاند. این اینفوگرافی را ایسنا در تاریخ 27 مهر 1401 منتشر کرده است.
براساس اینفوگرافی زیر وزارتخانههای کار، امورخارجه و صمت ازجمله فعالترین وزارتخانهها در رسانههای اجتماعی در یک سال گذشته بودهاند. این اینفوگرافی را خبرگزاری ایرنا در 7 شهریور 1401 منتشر کرده است.
پژوهش «آسیبشناسی فیلمنامهنویسی کمدی در سینمای معاصر ایران 1380-1395 (با بررسی شش عنصر کمدی از دید ملوین هلیتزر)» را فاطمه مولازاده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده و در سال 1398 منتشر شده است.