آمارنامه نوشت‌افزار

ایران نوشت

آمارنامه «ایران نوشت» که در دو مبنای فرهنگ و اقتصاد اطلاعاتی در دو بخش معرفی فناوری صنعت نوشت‌افزار و معرفی فعالین زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی در وبگاه مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی منتشرکرده است.
تصویر ایران نوشت

نوشت‌افزار به‌عنوان یکی از کالاهای استراتژیک فرهنگی با مخاطب کودک و نوجوان. با استفاده بیش از دوازده سال در سن شکل‌گیری شخصیت فرزندانمان و چهار سال در دوران دانشجویی و همچنین بیشترین کاربرد در طول روز در این دوره، نقش جدی در تعیین جهان‌بینی و سبک زندگی و هویت افراد دارد. بدیهی است که به دلیل اثرگذاری فراوان این محصول، باید بر محتوای آن نظارت و تأکید جدی داشت اما متأسفانه در سال‌های گذشته با غفلت عناصر فرهنگی از این موضوع بازار این حوزه به‌طور کامل در اختیار سودجویانی داخلی و خارجی قرار داشت.

از سال 1391 تا به امروز جمعی از فعالان فرهنگی این مرزوبوم توانستند با تلاش‌های شبانه‌روزی با تولید میلیون‌ها محصول نوشت‌افزار ایرانی اسلامی بخشی از این بازار را از آن خود کنند. این افراد جهت سازمان‌دهی مراکز، تلاش در تقویت قوت‌ها و اصلاح ضعف‌ها، تلاش برای افزایش فعالان و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات در قالب «مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی» گرد هم آمدند تا بتوانند با برنامه‌ای منسجم و با مدیریتی متمرکز تحت عنوان ایران نوشت در این عرصه به فعالیت بپردازند.

اهداف پیش روی پیگیری ایجاد چرخه مستمر تولید کاراکتر و محتوا و زنجیره تجاری‌سازی، پیگیری ایجاد چرخه پایدار تولید محصولات نوشت‌افزار مشابه ایرانی ندارند، پیگیری ایجاد سازوکارهای ساماندهی نظارتی در بازار نوشت‌افزار کشور، توانمندسازی کسب‌وکارهای نو پا و دغدغه‌مندی تولیدی و توزیعی، ذائقه سازی عناصر چرخه مصرف شامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان.

چشم‌انداز؛ تحقق بازار نوشت‌افزار ایرانی با ویژگی‌های: عاری از کالاهای نامطلوب فرهنگی سرشار از محصولاتی با محتوای ایرانی اسلامی، بیشینه بودن سهم نوشت‌افزار ایران ساخت از کل بازار و همچنین به‌عنوان قطب تولیدی در منطقه غرب آسیا.

294435