سالنامهٔ آماری سال 1398 وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاوی مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات آماری موجود در حوزه‌های مرتبط با این سازمان است. انتشار این سالنامه از سال 1394 آغاز شد و هر سال اطلاعات آن به روز می‌شود.
سالنامهٔ آماری سال 1397 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاوی مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات آماری موجود در حوزه‌های مرتبط با این سازمان است. انتشار این سالنامه از سال 1394 آغاز شد و هر سال اطلاعات آن به روز می‌شود.
سالنامهٔ آماری سال 1396 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاوی مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات آماری موجود در حوزه‌های مرتبط با این سازمان است. انتشار این سالنامه از سال 1394 آغاز شد و هر سال اطلاعات آن به روز می‌شود.
هدف این پژوهش، بررسی وضعیت فرهنگی و هنری استان بوشهر و تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها در این منطقه ساحلی جنوب غربی کشور براساس شاخص‌های فرهنگی است. نویسنده این گزارش مهدی معتمدی و ناظر علمی آن اسماعیل افقهی است.
هدف اصلی تحقیق حاضر توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی؛ شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها، ظرفیت‌های بومی و تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر استان و شناسایی خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری استان است. نویسنده این گزارش افشار کبیری و ناظر علمی آن اسماعیل افقهی است.
در پژوهش حاضر وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ گلستان در بخش‌های مختلف بررسی شده تا مهم‌ترین مسائل و موضوعات فرهنگی شناسایی شود. در همین راستا مسئله اصلی تحقیق عبارت است از این که در حال حاضر وضعیت فرهنگی و هنری استان چگونه است؟ نویسنده این گزارش حسین جعفری است.
هدف تحقیق حاضر توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان خوزستان؛ شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها، ظرفیت‌های بومی و تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر استان و شناسایی خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری این استان است. گزارش توسط محمدرضا فرهادپور نوشته شده است.

گزارش‌های استانی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان 1379 (موج اول)

ارزش‌ها و نگرش‌های مردم مشهد

موج اول پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در سال 1379 در سراسر ایران اجرا شد. پیشتر گزارش ملی این پیمایش در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده بود و حال گزارش‌های استانی این پیمایش نیز به تدریج منتشر خواهد شد. اولین گزارش استانی مربوط به استان خراسان رضوی است و چون موج اول فقط در مراکز استان‌ها اجرا شد؛ این گزارش مختص شهر مشهد است.

گزارش‌های استانی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان 1394 (موج سوم)

ارزش‌ها و نگرش‌های مردم استان سیستان و بلوچستان

موج سوم پیمایش ملی ارزش‌های و نگرش‌های ایرانیان بر خلاف دو موج پیشین، از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است و همین امر بر اهمیت آن اضافه می‌کند. پس از انتشار گزارش کشوری این پیمایش، گزارش‌های استانی نیز به تدریج در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر می‌شود.

گزارش‌های استانی پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی 1398 (موج سوم)

مصرف کالاهای فرهنگی در استان بوشهر

پس از انتشار متن کامل گزارش کشوری موج سوم «پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، اینک متن کامل گزارش‌ مربوط به استان بوشهر در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر می‌شود.
این کتاب در صدد است با مروری بر موضوع فرهنگ و تمدن، عناصر و مولفه‌های فرهنگی در تعامل‌های اجتماعی ملی و بین‌المللی و تحول فضای مناسبات فرهنگی در عصر جهانی شدن چارچوبی از ظرفیت‌ها و زمینه‌های تعامل‌های فرهنگی در حوزه جغرافیایی اکو ترسیم کند.
آمارها نشان می‌دهد ایرانی‌ها برای سفر بیشتر از مسیر زمینی استفاده می‌کنند و محبوب‌ترین کشور برای سفر خارجی ایرانی‌ها عراق و پس از آن ترکیه، امارات متحدۀ عربی و آذربایجان است و برای سفرهای بومی تهران، مشهد، شیراز و اصفهان انتخاب‌های اوّل خانوارهای ایرانی است.
تعداد گردشگران خارجی واردشده به ایران تا سال 1398 یعنی قبل از کرونا روند صعودی داشته و در سال 1398 بیش از 8 میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند. بیشتر این گردشگران به‌ترتیب از کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان به ایران آمده‌اند.

گزیده‌ای از نتایج پژوهش ملی در

وضعیت و نگرش و مسائل جوانان ایران، دی 1381

گزارش حاضر فشرده‌ای است از یکی از مجموعه گزارش‌های تفصیلی درباره‌ی «وضعیت و نگرش مسائل جوانان 14 تا 29 ساله‌ی سراسر ایران» است که توسط سازمان ملی جوانان در دی ماه 1381 منتشر شده است. همزمان با روز جوان این گزارش ارزشمند در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر می‌شود.

نتایج پژوهشی طرح مشاوره ملی با جوانان

وضعیت و نگرش جوانان ایران، سال 1380

در سال 1379 سازمان ملی جوانان در 28 مرکز استان کشور در بین نمونه‌ی 34521 نفری از جوانان پیمایشی ملی برگزار کرد که گزارش آن در سال 1380 منتشر شد. همزمان با روز ملی جوان؛ نتایج این پیمایش ملی مهم در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر می‌شود.