مرکز توسعۀ فرهنگ و هنر در فضای مجازی، وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال 1400 طرح کودکان و اینترنت در ایران (فرصت‌ها و تهدیدها) را انجام داده‌اند. در این طرح تلاش شده با جمع‌آوری داده‌های دقیق در مورد تجارب دیجیتالی کودکان، خطرها و فرصت‌های فضای مجازی و میزان توجه به حقوق کودکان در فضای مجازی، زمینۀ تدوین سند مدیریت مصرف اینترنت برای کودکان را فراهم کند.
در اینفوگرافی زیر که هفته‌نامه ایستِ رسانه‌ای منتشر کرده است، اعتیاد به بازی‌های رسانه‌ای در ابعاد مختلف بررسی می‌شود.
هرچند کالاهای فرهنگی بر همۀ افراد تأثیر دارد اما به سبب تأثیرپذیری بیشتر گروه‌های جوانان و کودکان، در مطالعات و سیاست‌گذاری‌ها این گروه‌ها اهمیت بیشتری دارند. ازهمین‌رو در این گزارش تولید و مصرف کالاهای فرهنگی کودکان مدنظر قرار گرفته است. تولید کالاهای فرهنگی در حوزۀ کودکان به چه صورت است؟ میزان مصرف هر کدام از کالاهای فرهنگی در کودکان چقدر است؟
گزارش نمای نزدیک با تحلیل داده های برگرفته از پیمایش ملی مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال در سال 1396 به دست آمده است. مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال (دایرک) با هدف افزایش سهم تحقیقات در صنعت بازی های دیجیتال، اقدام به تهیه و ارائه اطلاعات برای تجزیه وتحلیل مقررات، سیاست ها، شرایط صنعت، فضای رقابت، تمایلات مصرف کنندگان و سایر شاخص های توسعه کسب وکار در زمینه بازی های دیجیتال می نماید.

بررسی آماری رفتار بازیکنان کودک ایرانی

دیجیتال بازهای کوچک

حساسیت سن کودکان باعث می‌شود میزان و چگونگی استفاده آن‌ها از اینترنت و بازی‌های دیجیتال اهمیت مضاعف پیدا کند. در این گزارش آمارهایی در این خصوص ارائه شده است.
در گزارش «نمای نزدیک- پلتفرم رایانه: بازیابی» سعی شده است تحلیل آماری نسبتا جامعی از میزان و نحوه‌ی بازی کردن بر روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ در کل کشور ارائه شود.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال 1396 پیمایشی را برای بررسی آمار بازی‌های دیجیتال در سطح تهران انجام داد که برخی از یافته‌های آن به شرح زیر است.
پیمایش ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران تقریبا هر دو سال یک بار از سال 1389 تاکنون برگزار می‌شود. داده‌های پیمایش ملی سال 1398 در اینفوگرافی حاضر ارائه شده است.