مقالۀ «تحلیل سیاست‌های فرهنگی و عملکرد دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در حوزۀ اقتصاد سینما» را فرناز سر بندی، ابراهیم حاجیانی و سید رضا امیری صالحی نوشته‌اند و در دوفصلنامۀ رسانه و فرهنگ، سال دهم، شمارۀ اول، بهار و تابستان 1399 منتشر شده است.
مقالۀ «راهبردهای مؤثر بر تقویت ساختار اقتصاد فرهنگ ایران» را زهرا مسعودی نیا، علی رشیدپور و رضا ابراهیم‌زاده نوشته‌اند و در فصلنامۀ راهبرد اجتماعی، فرهنگی سال هفتم، شمارۀ بیست‌وهفتم، تابستان 1397 منتشر شده است.
مقالۀ «سیاست‌گذاری اقتصادی بخش فرهنگ؛ بررسی اثر سیاست تنظیمی کپی‌رایت بر درآمد نویسندگان ادبی در ایران» را حمیدرضا ششجوانی نوشته و در اقتصاد و تجارت نوین، سال 16، شمارۀ 3، پاییز 1400 منتشر شده است.
مقالۀ «کنوانسیون حفظ و ترویج تنوع بیان‌های فرهنگی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران و اتحادیۀ اروپا نسبت به آن» را مجید وحید و مریم اسماعیلی‌فرد نوشته‌اند و در فصلنامۀ راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال سوم، شمارۀ یازدهم، تابستان 1393 منتشر شده است.
مقاله «کنوانسیون جهانی تنوع فرهنگی: بررسی زمینه‌های فکری-تاریخی، موضوع و چشم‌انداز تصویب و تبعات در سیاست‌گذاری فرهنگی» را مجید وحید نوشته و در مجلۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، شمارۀ 63، بهار 1383 منتشر شده است.
مقالۀ «سیاست‌گذاری فرهنگی در ایران دوران اصلاحات از منظر انتقادی» را امیر مسعود شهرام نیا و مرضیه چلمقانی نوشته‌اند و مجلۀ علمی تخصصی پژوهش‌های سیاسی، سال اول، شمارۀ دوم در دی ماه 1390 منتشر شده است.
مقالۀ «سیاست فرهنگی یونسکو در آفریقا» در پی تبیین کارکردهای فرهنگی یونسکو است. این مقاله را محمدرضا دهشیری نوشته و در فصلنامۀ مطالعات آفریقا در بهار و تابستان سال 1386 منتشر شده است.
مقالۀ حاضر به بزرگ‌ترین اجتماع دینی مسلمانان که هرساله به مناسبت چهلمین روزِ واقعۀ عاشورا با پیاده‌روی به‌سوی کربلا، در آیین پیاده‌روی اربعین شکل می‌گیرد، می‌پردازد. این مقاله را محمدرضا پویافر نوشته و در فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی ایران، دورۀ 13، شمارۀ 2، تابستان 1399 منتشر شده است.
مقالۀ حاضر در پی مقایسۀ بین الگوی تجربۀ زیارت در دو آیین زیارتی «پیاده‌روی اربعین» و «پیاده‌روی زیارتی آخر صفر به مشهد» می‌تواند شناخت مناسبی از الگوهای زیارتی شیعیان به‌ویژه ایرانیان به دست دهد. این مقاله را محمدرضا پویافر، سعیده داوری مقدم و زینب محمدزاده نوشته‌اند و در نامۀ فرهنگ و ارتباطات، سال پنجم، شمارۀ 1 (پیاپی 9)، پاییز و زمستان 1399 منتشر شده است.
«گونه‌شناسی ذهنیت‌های خط‌مشی‌گذاران و مجریان درباره مدیریت مواجهه با بدحجابی در ایران؛ پژوهشی مبتنی بر روش‌شناسی کیو» مقاله‌ای است که توسط سیدمجتبی امامی، مصباح‌الهدی باقری‌کنی و سجاد لطفی نوشته شده است. این مقاله در فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 33، خرداد 1395 منتشر شده است.
«اولویت‌یابی سیاست رسانه‌ای مد لباس مبتنی بر مسئله‌شناسی چرخه آن در جامعه ایران» عنوان مقاله‌ای است که توسط عماد افروغ و حسین مهربانی‌فر نوشته شده و در فصلنامه دین و ارتباطات، دوره 24، شماره پیاپی 5۲، اسفند 1396 منتشر شده است.