مقالۀ بررسی و تبیین عوامل مؤثر در ارتباط و تعامل هنرمندان هنرهای تجسمی با جامعه مخاطب به همت پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات در خرداد 1402 تهیه و این مقاله باهدف شناسایی عوامل مؤثر در ارتباط‌های انسانی بین هنرمندان هنرهای ­تجسمی و مخاطبان، با استفاده از تئوری­زینه­ا انجام شده است.
صنعت بازی‌های تلفن‌همراه در سال‌های اخیر رشد فراوانی داشته به‌طوری‌که افراد بیشتری به بازی با تلفن و تبلت‌های خود می‌پردازند، این رشد با افزایش در دسترس بودن دستگاه‌های تلفن‌همراه، افزایش پلتفرم‌های بازی سازگار با تلفن همراه و محبوبیت فزاینده بازی‌های تلفن همراه انجام‌شده است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیمایش «نمای باز ۱۴۰۰» با نمونه آماری ۳۰۰۰ نفری در ۸۴ میلیون نفر جمعیت بر اساس برآوردهای مرکز آمار ایران را در انتهای سال ۱۴۰۰ انجام داده است.

پیمایش پلتفرم رایانه

نمای نزدیک پلتفرم رایانه 1400

«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم رایانه» گزارشی است از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران، این پیمایش توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام‌شده و گزارش حاضر شامل شاخص‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم رایانه در میان بازیکنان ایرانی است.
براساس یافته‌های پیمایش ملی «فرهنگ وحدت اسلامی»، بیش از ۹۱درصد پاسخ‌گویان، بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی را کاری اشتباه و ناشایست می‌دانند و بیش از ۹۶درصد مردم هم معتقدند باید در جامعه به عقاید مذهبی همۀ افراد از مذاهب مختلف اسلامی احترام گذاشت.
شناخت الگوهای تازۀ فیلم و سریال دیدن، چه ابزارها و مدیوم‌های آن و چه گرایش‌های مخاطبان، اهمیت دارد. پیمایش‌ها و پژوهش‌های مختلف در پی این بوده‌اند جایگاه فیلم و سریال در زندگی روزمرۀ مردم و ترجیح‌ها / سلیقه‌های سینمایی مردم و تمایز میان ذائقۀ نخبه / غیرنخبه در پاسخگویان و... چگونه بوده است. در ادامه پنج مورد از این تحقیقات به‌طور اجمالی معرفی می‌شود.
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در بهمن‌ماه 1399 نظرسنجی در سطح کشور در مورد اوقات فراغت در دورۀ کرونا انجام داد که گزارش آن در ادامه می‌آید.
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در آبان 1389 نظرسنجی تلفنی پیرامون میزان گسترش توجه مردم به سحر و جادو، جایگاه دعانویسی در میان فرهنگ مردم و تأثیرات آن بر روابط خرافه‌پرستی انجام داده است که گزارش آن در ادامه می‌آید.
معاونت توسعۀ فناوری و مطالعات سینمایی با همکاری دفتر طرح‌های ملّی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در بهمن ماه 1400 چهلمین دورۀ جشنوارۀ فیلم فجر را از طریق نظرسنجی ارزیابی کرده است. این نظرسنجی از تاریخ 14 لغایت 26 بهمن سال 1400 به‌وسیلۀ گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به‌صورت تلفنی اجرا شده است.
دفتر طرح‌های ملّی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اردیبهشت ماه 1397 در مورد «دیدگاه مردم در خصوص جام جهانی فوتبال» نظرسنجی انجام داده است که گزارش آن در ادامه می‌آید.
دفتر طرح‌های ملّی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بهمن ماه 1397 در مورد «ذائقۀ رسانه‌ای مردم ایران» نظرسنجی انجام داده است که گزارش آن در ادامه می‌آید.