در هشتصد و سومین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی؛

از گزارش «وضعیت امید اجتماعی در ایران» رونمایی شد

در هشتصد و سومین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور با عنوان «وضعیت امید اجتماعی در ایران» رونمایی شد.
تصویر از گزارش «وضعیت امید اجتماعی در ایران» رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در هشتصد و سومین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛ سید مجید امامی، دبیر شورا، قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و سایر اعضا از جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور با عنوان وضعیت امید اجتماعی در ایران رونمایی شد.

این گزارش براساس آخرین داده‌های ملی نظرسنجی امید اجتماعی تدوین شده و شامل ۴ بخش اصلی است. این گزارش ضمن واکاوی مفهوم امید از منظر مقام معظم رهبری، به بررسی روندی وضعیت امید اجتماعی و شاخص‌های آن در یک‌ دهۀ گذشته پرداخته و با استفاده از آخرین داده‌های نظرسنجی‌های امید به آینده و امید اجتماعی در خرداد و تیر ۱۴۰۲، سیاست‌گذاری امید اجتماعی را مورد دقت قرار داده است.

محمد اصغری، مدیر اجرایی مرکز رصد فرهنگی کشور با اشاره به ابتکار رصد وضعیت امید اجتماعی ایرانیان در مرکز رصد، توجه به شاخص‌های امید اجتماعی، امیدآفرینی و اجتناب از امید کاذب را بر مبنای اندیشه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، جزء مأموریت‌های اصلی مرکز رصد فرهنگی به‌عنوان نهاد عالی تجمیع داده‌های فرهنگی ایران قلمداد کرد.

وی با اشاره به اهمیت سنجش دقیق وضعیت امید اجتماعی، طرح مفهوم امید در سیاست‌گذاری فرهنگی در ایران را برآمده از وضعیت ایران در دهۀ اخیر دانست و از تکرار فصلی گزارش امید اجتماعی در ایران خبر داد.

294277