پیام تسلیت دبیر کارگروه رصد فرهنگی به‌مناسبت درگذشت استاد عماد افروغ

در پی درگذشت استاد ارجمند عماد افروغ، دبیر کارگروه رصد فرهنگی کشور پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:
تصویر پیام تسلیت دبیر کارگروه رصد فرهنگی به‌مناسبت درگذشت استاد عماد افروغ

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با هزاران دریغ و افسوس، استاد فرزانه دکتر عماد افروغ، پس از عمری اندیشه‌ورزی و دردمندی، جان به جان آفرین تسلیم کرد و نهاد ناآرامش، آرام گرفت-رحمت الله علیه.

او با امام خمینی (ره) و «انقلاب اسلامی» هویت یافته بود و همۀ حیات علمی و سیاسی‌اش در رفت و برگشت بین «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» گذشت. او بیش از همه «جامعه‌شناس انقلاب اسلامی» بود و نمای کاملی از جامعه‌شناس بومی متعهد و دردمند را به دانشجویان و پژوهشگران علوم اجتماعی و انسانی معرفی کرد.

تحلیل انتقادی و تجربۀ زیستۀ سیاسی و اجتماعی‌اش پشتوانۀ ارزشمندی برای نظام سیاست‌گذاری فرهنگی کشور بود و از کاربست و عرضۀ آن دریغ نداشت.

به‌عنوان عضو «شورای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات»، مشارکتی مسئولانه و عالمانه همراه با افق‌گشایی از مسائل فرهنگی کشور داشت و در مقام عضو «کارگروه رصد فرهنگی کشور» بر بهره‌گیری از تحلیل علمی عمیق در فهم موضوعات فرهنگی تأکید داشت.

فقدان این استاد دردآشنا را به همۀ علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و باورمندان به دانش اجتماعی متعهد تسلیت می‌گوییم و برای او که شیفتۀ مرام و کلام امیرالمومنین علی (ع) بود، از خداوند متعال، شفاعت آن امام همام و همنشینی با اولیا مسئلت می‌کنیم.

قاسم زائری

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر کارگروه رصد فرهنگی کشور

294235