این آمارنامه با رویکردی تحلیلی به این سوال پاسخ داده است؛ چرا گزارش رویداد خرید کتاب به صورت مجازی در زمان نمایشگاه کتاب حضوری از اهمیت زیادی برخوردار است؟
در فصل اول تحلیلی مقایسهای بر تعداد خریداران کتاب در نمایشگاههای مجازی از سال 1399 تا 1402 را بررسی کرده است.
فصل دوم آمارنامه؛ به تحلیلی بر رفتار کتاب دوستان در رده سنی و جنسی مختلف عموم خریداران کتاب پرداخته و همینطور آمار کتابها و پدیدآورندگان پرطرفدار و پرمخاطب را نشان داده است.
فصل سوم؛ تحلیلی در خصوص کتابفروشیها و انتشارات کتاب با رویکردی به منظور رونق خوانش کتاب و کسبوکارهای کتابمحور هر استان پرداخته است.
و در فصل نهایی این نسخه، درخصوص بستههای خریداریشده و ارسالی با تمرکززدایی و تلاش برای حرکت به سمت عدالت اجتماعی ارسال بستههای سفارشی به نقطه دور و نزدیک پرداخته است.
.