براساس آمار مرکز رصد فرهنگی کشور:

مردم ایران معتقدند طوفان‌الاقصی یک عملیات کاملاً فلسطینی است

داده‌های جدیدترین نظرسنجی ملی نگرش ایرانیان به مسئلۀ فلسطین نشان می‌دهد اکثریت ایرانیان طوفان‌الاقصی را ابتکاری فلسطینی می‌دانند.
تصویر مردم ایران معتقدند طوفان‌الاقصی یک عملیات کاملاً فلسطینی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری مدیر اجرایی مرکز رصد فرهنگی کشور گفت: این نظرسنجی که توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج در هفتۀ آخر آذرماه در حجم نمونۀ ملی انجام شده، نشان می‌دهد که مردم ایران مسبب اصلی جنگ اخیر غزه را بیشتر متوجه اسرائیل و آمریکا می‌دانند.

وی افزود: براساس یافته‌های این نظرسنجی ملی، کمتر از ۵درصد از پاسخ‌گویان معتقدند جمهوری اسلامی ایران مسبب اصلی جنگ اخیر در غزه بوده است.

مدیر مرکز رصد ادامه داد: همچنین در این نظرسنجی ملی، فقط ۶درصد از افراد، نقش اصلی ایران را طراحی عملیات طوفان‌الاقصی می‌دانند و ازسویی‌دیگر بیش از ۵۰درصد بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران از فلسطین پشتیبانی و حمایت‌های گوناگون سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و آموزش نظامی می‌کند.

وی افزود: داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد که چیزی نزدیک به ۷۰درصد از مردم، ایران را اصلی‌ترین حامی فلسطین در جهان می‌دانند و ازسویی‌دیگر یک‌ونیم درصد اعلام کرده‌اند که تمایل به پیروزی اسرائیل در این جنگ دارند و این نشان‌دهندۀ نفرت اکثریت مردم ایران از رژیم صهیونیستی است.

اصغری در پایان گفت: این قبیل داده‌ها نشان می‌دهد که مردم ایران نیز همانند رهبری که فرمودند عملیات طوفان الأقصی کار خود فلسطینی‌ها و طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع و فعّالان از جان گذشتۀ فلسطینی است، بر این باورند که طوفان‌الاقصی عملیاتی کاملاً فلسطینی بوده و در این میان ایران به‌عنوان حامی فلسطینیان، در کنار مردم فلسطین ایستاده است. همچنین ایرانیان نیز همچون ترسیم رهبری حکیم انقلاب از انگیزاننده‌های طوفان‌الاقصی، اسرائیل و آمریکا را مسببان اصلی این طوفان می‌دانند، همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند، بلای طوفان الاقصی را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد.

294294