آمارنامه نمایشگاه کتاب مجازی

گزارش داده‌محور نمایشگاه مجازی کتاب تهران 1402

آمارنامه «خرید مجازی، دوست حقیقی» به همت خانه کتاب ایران تنظیم شده است این آمارنامه با رویکرد داده محوریِ خرید در نمایشگاه مجازی کتاب تهران سال 1402 در چهار فصل؛ داستانک نمایشگاه مجازی کتاب 1402، تحلیل رفتار کتاب دوستان، ناشران و کتاب فروشی‌ها، درخصوص بسته‌های ارسالی بررسی کرده است. نمایشگاه کتاب مجازی از زمان وجود کرونا در سال 1399 در بستر فضای وبگاه همزمان با نمایشگاه حضوری برپا شد.
تصویر گزارش داده‌محور نمایشگاه مجازی کتاب تهران 1402

این آمارنامه با رویکردی تحلیلی به این سوال پاسخ داده است؛ چرا گزارش رویداد خرید کتاب به صورت مجازی در زمان نمایشگاه کتاب حضوری از اهمیت زیادی برخوردار است؟

در فصل اول تحلیلی مقایسه‌ای بر تعداد خریداران کتاب در نمایشگاه‌های مجازی از سال 1399 تا 1402 را بررسی کرده است.

فصل دوم آمارنامه؛ به تحلیلی بر رفتار کتاب دوستان در رده سنی و جنسی مختلف عموم خریداران کتاب پرداخته و همین‌طور آمار کتاب‌ها و پدیدآورندگان پرطرفدار و پرمخاطب را نشان داده است.

فصل سوم؛ تحلیلی در خصوص کتاب‌فروشی‌ها و انتشارات کتاب با رویکردی به منظور رونق خوانش کتاب و کسب‌و‌کارهای کتاب‌محور هر استان پرداخته است.

و در فصل نهایی این نسخه، درخصوص بسته‌های خریداری‌شده و ارسالی با تمرکززدایی و تلاش برای حرکت به سمت عدالت اجتماعی ارسال بسته‌های سفارشی به نقطه دور و نزدیک پرداخته است.

.

294417