ایرانی‌ها در سال ۹۸ به فیلم کمدی بسیار بیشتر از سایر فیلم‌ها روی خوش نشان دادند. فیلم‌های کمدی در این سال بیش از ۱۲ میلیون بازدیدکننده داشت که نزدیک به نیمی از مخاطبان سینما در ایران است. فیلم‌های اجتماعی با نزدیک به ۹ میلیون تماشاچی در رده بعدی قرار گرفته‌اند. اینفوگرافی پرطرفدارترین ژانرهای سینمای ایران در سال 1398 برگرفته از سایت نمافر است.
سالنامه آماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعداد موزه‌های فعال کشور طی سال‌های 1395 تا 1398 را منتشر کرده است.

رونق گرفتن سینمای ایران پس از کرونا

تعداد تماشاگر و میزان فروش سینما در سال 1400

در دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا سینماها و سایر سالن‌های فرهنگی-هنری شاهد تعطیلی‌های مستمر و کاهش حضور تماشاگران بودند؛ ولی آمارها نشان می‌دهد در دو ماه اخیر با اجرای واکسیناسیون گسترده و بازگشایی سینماها مجددا رونق به آنها بازگشته است. اینفوگرافی زیر مقایسه‌ای دارد میان آمار سینمای ایران در 7 ماه اول سال 1400 با آبان و آذر همان سال.
برخی از یافته های طرح آمارگیری از گردشگران ملی در بهار 1398 که توسط مرکز آمار ایران انجام شده، در اینفوگرافی زیر ترسیم شده است.
در این اینفوگرافی اطلاعاتی از وضعیت ارتباطات در ایران تا پایان سال 1396 ارائه شده است. در آن مقطع جمیعت ایران 80 میلیون و تعداد خانوار 24 میلیون محاسبه شده است. روزنامه اعتماد این اطلاعات را به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است.
طبق نظرسنجی ایسپا در تیر ماه سال 1400، جوانان 18 تا 29 سال 75.9 درصد، 54.8 درصد افراد 30-49 سال و 27.3 درصد افراد بالای 50 سال، گفته‌اند از اینستاگرام استفاده می کنند. در واقع با افزایش سن استفاده از اینستاگرام بین کاربران کاهش یافته است. همچنین 70.2 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از اینستاگرام استفاده می کنند. این میزان بین افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی 42.4 درصد می‌باشد. 50.9 درصد زنان و 55.2 درصد مردان از اینستاگرام استفاده می کنند.
طبق نتایج نظرسنجی ایسپا، 87.7 درصد جوانان 18- 29 سال، 76.1 درصد افراد 30-49 سال و 46.5 درصد افراد بالای 50 سال، گفته‌اند از واتس آپ استفاده می کنند. در واقع با افزایش سن استفاده از واتس آپ بین کاربران کاهش چشمگیری داشته است. همچنین 87.6 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از واتس آپ استفاده می کنند و این میزان بین افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی 61.3 درصد می‌باشد. 70.8 درصد زنان و 72 درصد مردان نیز از واتس آپ استفاده می کنند.
براساس نتایج به دست آمده در آخرین نظرسنجی ایسپا (تیر 1400)، با وجود فیلتر بودن تلگرام 37.2 درصد زنان و 43.6 درصد مردان از تلگرام استفاده می کنند. 59.2 درصد جوانان 18- 29 سال، 40 درصد افراد 30-49 سال و 22.4 درصد افراد بالای 50 سال، گفته‌اند از تلگرام استفاده می کنند. در واقع با افزایش سن استفاده از تلگرام بین کاربران کاهش چشمگیری داشته است. همچنین 55.1 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از تلگرام استفاده می کنند. این میزان بین افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی 31 درصد می‌باشد.
طبق نتایج نظرسنجی ایسپا در آذر 1394، 37.5 درصد مردم ایران عضو تلگرام بوده‌اند که این میزان تا فروردین 97 روند صعودی پیدا کرد و به 59.4 درصد رسید. به دلیل فیلتر شدن تلگرام در اردیبهشت 1397، میزان افرادی که از این نرم افزار استفاده می‌کردند در نظرسنجی خرداد 1397 ایسپا به 49.5 درصد کاهش یافت. در واقع فیلترینگ حدود 10 درصد از کاربران تلگرام را کاهش داد. به مرور میزان استفاده از تلگرام کاهش پیدا کرد و در بهمن 1399، 36.3 درصد مردم گفته‌اند از تلگرام استفاده می‌کنند. اما طبق آخرین نظرسنجی ایسپا در تیر 1400، 40.4 درصد مردم بیان کرده اند همچنان از تلگرام استفاده می کنند.
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به منظور سنجش میزان استفاده مردم از رسانه‌های اجتماعی، در روزهای 16 تا 20 تیرماه 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه گردآوری تلفنی اطلاعات انجام داده است. جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن 1585 نفر بوده است.
در اینفوگرافی حاضر آماری درباره میزان مطالعه، تعداد کتاب های منتشر شده، سرانه مطالعه ماهانه به تفکیک استان ها ارائه شده است. این آمار مربوط به سال 1397 است.
در اینفوگرافیک پیش رو محبوب ترین شبکه های اجتماعی ایرانی در بین مردم ایران و ضریب نفوذ این پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و مقایسه آن با سایر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در دیگر کشور ها ارائه شده است. این آمار مربوط به بهمن ماه 1396 است.