اینفوگرافی زیر را اعتمادآنلاین براساس دادههای تیرماه 1398 ایسپا طراحی کرده است. در این اینفوگرافی میزان استفادۀ ایرانیها از شبکههای اجتماعی مختلف آورده شده است.
در اینفوگرافی زیر وضعیت زندگی خانوارهای ایرانی در سال 1396 گزارش شده است. این اینفوگرافی را اعتمادآنلاین براساس دادههای گزارش بانک مرکزی در سال 1396 طراحی کرده است.
اینفوگرافی زیر نتایج نظرسنجی صداوسیما درباره تلفن همراه و شبکههای اجتماعی است. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که در تهران 74.3درصد و در مراکز استانها 70درصد از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
اینفوگرافی زیر را کیو آنالیتیکز براساس نظرسنجیهای ایسپا طراحی کرده است. یافتههای به دست آمده از ۹ موج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا نشان میدهد استفاده از صداوسیما بهعنوان مهمترین منبع کسب اطلاعات پاسخگویان از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ روندی نزولی طی کرده است. این در حالی است که سایتها و شبکههای اجتماعی روند صعودی چشمگیری را نشان میدهند.
در اینفوگرافی زیر موضوع اصلی صفحات بیش از پانصد هزار دنبالکننده در اینستاگرام را به نقل از سایت بتا نشان داده است. صفحات سلبریتیها بیشترین بازدیدکننده را دارد که 31 درصد است و کمترین بازدیدکنندگان مربوط به صفحات پزشکی و سلامت، دکوراسیون، سفر و گردشگری و مذهبی است که 1 درصد را شامل میشود.
در اینفوگرافی زیر که جام جم آنلاین منتشر کرده است، سرانه مطالعه در ایران و برخی کشورهای دنیا و همچنین تعداد کتابهای منتشر شده در ایران و دنیا در سال 1397 آورده شده است.
اینفوگرافی زیر میزان مطالعۀ روزنامۀ ایرانیان را در سال 1399 نشان میدهد. این آمار افراد 15ساله و بیشتر باسواد را شامل میشود که در طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران شرکت کردهاند و بهوسیلۀ مرکز آمار تدوین شده است.
در اینفوگرافی زیر وضعیت مصرف فرهنگی مردم ایران یعنی میزان مطالعه، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و استفاده از شبکههای اجتماعی آورده شده است. این اینفوگرافی را خبرگزاری ایرنا بر مبنای طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار سال 1396 تدوین کرده است.