در اینفوگرافی زیر که هفته‌نامه ایستِ رسانه‌ای منتشر کرده است، اعتیاد به بازی‌های رسانه‌ای در ابعاد مختلف بررسی می‌شود.
اینفوگرافی زیر را کیو آنالیتیکز براساس نظرسنجی‌های ایسپا طراحی کرده است. یافته‌های به دست آمده از ۹ موج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا نشان می‌دهد استفاده از صداوسیما به‌عنوان مهم‌ترین منبع کسب اطلاعات پاسخ‌گویان از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ روندی نزولی طی کرده است. این در حالی است که سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی روند صعودی چشم‌گیری را نشان می‌دهند.
در اینفوگرافی زیر موضوع اصلی صفحات بیش از پانصد هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام را به نقل از سایت بتا نشان داده است. صفحات سلبریتی‌ها بیشترین بازدیدکننده را دارد که 31 درصد است و کمترین بازدیدکنندگان مربوط به صفحات پزشکی و سلامت، دکوراسیون، سفر و گردشگری و مذهبی است که 1 درصد را شامل می‌شود.
در اینفوگرافی زیر که جام جم آنلاین منتشر کرده است، سرانه مطالعه در ایران و برخی کشورهای دنیا و همچنین تعداد کتاب‌های منتشر شده در ایران و دنیا در سال 1397 آورده شده است.
در اینفوگرافی زیر که اعتمادآنلاین ترسیم کرده است، تعداد کاربران اینترنت کشورهای خاورمیانه و ضریب نفوذ اینترنت در این کشورها مقایسه شده است.
اینفوگرافی زیر میزان مطالعۀ روزنامۀ ایرانیان را در سال 1399 نشان می‌دهد. این آمار افراد 15ساله و بیشتر باسواد را شامل می‌شود که در طرح آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران شرکت کرده‌اند و به‌وسیلۀ مرکز آمار تدوین شده است.
در اینفوگرافی زیر وضعیت مصرف فرهنگی مردم ایران یعنی میزان مطالعه، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی آورده شده است. این اینفوگرافی را خبرگزاری ایرنا بر مبنای طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار سال 1396 تدوین کرده است.
در اینفوگرافی زیر فهرست میراث فرهنگی‌های ایران که در یونسکو به ثبت رسیده‌اند به نقل از اعتمادآنلاین آورده شده است. ایران از لحاظ تعداد اثر در رتبۀ دهم فهرست یونسکو قرار دارد.
طبق نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا در خرداد 1401 که با جمعیت مورد مطالعه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و نمونه 1541 نفر به شیوه تلفنی اجرا شده است، 78.5 درصد مردم حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. این میزان بین جوانان 18 تا 29 سال 96.9 درصد، ساکنین مراکز استان‌ها 86.2 درصد و افراد با تحصیلات دانشگاهی 95.3 درصد است.
در چند سال اخیر برگزاری حراج تهران به عنوان بزرگ‌ترین بازار فروش آثار هنرهای تجسمی همراه با حاشیه‌های متعددی بوده است. این حراج از خرداد 1391 آغاز شد و در دی 1400 نیز آخرین دوره آن برگزار شده است. در نمودار زیر میزان فروش این حراج در طی این 10 سال مقایسه شده است.
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سال 1388 پیمایش ملی سنجش دینداری ایرانیان را انجام داد که برخی از یافته‌های آن به تدریج در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی منتشر خواهد شد. محقق این طرح محمدرضا طالبان بوده است.