«جامعه‌شناسی مصرف موسیقی» را محمد فاصلی در قالب یک طرح پژوهشی برای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نوشته است و در سال 1386 منتشر شده است.
مقالۀ «سنجش میزان مرجعیت‌گرایی دینی و خوداتکایی دینی (مطالعۀ دو نسل پس از انقلاب اسلامی-گروه‌های سنی 15 تا 30 سال و 50 تا 65 سال)» را مسیح علی‌پور، حسن محدثی گیلوایی و الله‌کرم کرمی‌پور نوشته‌اند و در شمارۀ 45 فصلنامۀ مطالعات فرهنگ-ارتباطات در بهار 1398 منتشر شده است.
مقالۀ «مسئله‌شناسی حجاب در جامعۀ ایرانی (مورد کاوش: مقالات علمی 1383-1397)» را ابراهیم اخلاصی، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی و امیرحسن شیعی نوشته‌اند و در شمارۀ دوم مجلۀ بررسی مسائل اجتماعی ایران در پاییز و زمستان 1400 منتشر شده است.
در اینفوگرافی زیر که اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران منتشر کرده است، وضعیت مسافرت از شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی در سه دوره نوروز آورده شده است.
براساس داده‌های سامانۀ مدیریت فروش و اکران سینما کرونا مخاطبان سینما را به میزان زیادی کاهش داده است؛ مخاطبان نوروز 1400، 58هزار نفر بوده‌اند که در نوروز 1401 رشد 13برابری داشته و به 773هزار نفر رسیده اما همچنان با تعداد مخاطبان نوروز 1398 فاصله زیادی دارد. اینفوگرافی زیر را سایت نمافر طراحی کرده است.
آنچه در پی می‌آید، ابتدا گزارشی از ارزش‌ها و نگرش‌های مردم خوی مبتنی بر نتایج «پیمایش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعۀ ایران» است که در سال 1396 انتشار یافته است. این گزارش ازاین‌رو واجد اهمیت است که آشنایی با وضعیت پیشابحران در خوی رخ دهد و برای فهم تأثیرات زلزله در خوی تکرار این پیمایش پس از گذار از مراحل ابتدایی بحران و تثبیت نسبی شرایط محیطی، ضروری است. به‌علاوه در ادامه رصد فرهنگی وضعیت پسازلزله با استفاده از روش مردم‌نگاری سریع آمده است که حاصل مشاهدات میدانی پژوهشگران مرکز رصد فرهنگی کشور و مردم‌نگاران و اساتید همکار مرکز در مناطق زلزله‌زدۀ خوی است.

نقدی بر اثر منتشرشده «جامعه، دولت و ایدۀ شکاف قومی در ایران»

تمرکز بر هویت ملّی

ابراهیم حاجیانی در مرداد ماه 1400 نقدی با عنوان «تمرکز بر هویت ملّی» بر گزارش پژوهشی «جامعه، دولت و ایدۀ شکاف قومی در ایران» نوشتۀ هادی سلیمانی قره‌گل نوشت که در اینجا آورده می‌شود.