پژوهش سهم فرهنگ در اقتصاد ملی در سال 1387 توسط عطاءالله رفیعی آتانی و به نظارت مهدی ناظمی اردکانی انجام پذیرفت. این پروژه به سفارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام پذیرفته است.
گزارش «بررسی و شناخت ابعاد و شاخص‌های فرهنگی سند چشم‌انداز 1404 ج.ا.ا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» توسط علی‌اصغر جعفری و به سفارش معاونت توسعه مدیریت و منابع دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1395 تهیه و تدوین‌شده است.
پژوهش «بررسی زمینه‌ها و راهکارهای ارتقاء نشاط اجتماعی در ایران» توسط موسی عنبری و با نظارت کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1391 انجام‌شده است. کارفرمای این پروژه مرکز مطالعات راهبردی شورای عالی انقلاب است.
این پژوهش در سال 1391 توسط اسماعیل شاه‌طهماسبی، تحت نظارت گروه اقتصاد فرهنگ شورا عالی انقلاب فرهنگی و به سفارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام پذیرفته است. در این پروژه حسین صادقی سقدل مشاور کارفرما بوده است.
مرکز آمار ایران در سال 1396 پیمایشی در میان ایرانیان 15 سال به بالا انجام داد که چکیده ای از نتایج آن در اینفوگرافی زیر ارائه شده است.
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) 25 تا 28 بهمن 1399 نظرسنجی تلفنی درباره میزان استفاده ایرانیان بالای 18 سال از شبکه های اجتماعی انجام داد که مهم‌‌ترین نتایج این نظرسنجی در اینفوگرافی زیر قابل مشاهده است.
گزارش اقدامات، عملکرد و دستاوردهای معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1393 تا هفته دولت در سال 1399 بر اساس برنامه‌های ارائه شده توسط وزرای وقت به مجلس در سال‌های تصدی تنظیم شده است.
در این گزارش شرح وظایف سازمانی، تقویم فعالیت‌های فرهنگی، مشروح فعالیت‌ها، مشکلات، موانع و پیشنهادهای هر یک از زیرمجموعه‌های سازمانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.
‬سالنامه‬ آماری ‬فرهنگ ‬و ‬هنر سـال 1393 با ‬هدف‬ ارایه ‬اطلاعات‬ آماری‬ مهم‬ و‬ اساسی‬ وزارت‬ فرهنگ‬ و ‬ارشاد ‬اسلامی ‬در ‬حوزه‬های‬ متعدد‬ و ‬متنوع ‬و‬ به ‬منظور‬ رفـع‬ نیازهای ‬آماری ‬استفاده ‬کنندگان ‬تهیه ‬و‬ تدوین ‬شـده‬ است.‬
سالنامه‌ آماری‌ فرهنگ‌ و‌ هنر‌ سال 1391 حاوی‌ دو بخش‌ و‌ با‌ هدف‌ ارایه‌ صحیح‌ و‌ بهنگام‌ آمار‌ اقلام‌ مهم‌ و‌ اساسی‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و‌ ارشاد‌ اسلامی‌ در حوزه‌های‌ متعدد‌ و‌ متنوع‌ و‌ به‌ منظور‌ به‌ حداقل‌ رساندن‌ مراجعات‌ استفاده‌کنندگان‌ تهیه،‌ تدوین‌ و منتشر‌ می‌شود.‌
بخش اول این سالنامه آماری شامل مجموعه‌ای از آخرین آمار موجود در سال‌های ۱۳8۱تا ۱۳۹۰ در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری و بخش دوم شامل آمارهای فرهنگی، هنری مربوط به سال‌های ۱۳۵7تا ۱۳8۰ است که به منظور رفع نیازهای آماری تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و سایر متقاضیان تهیه و تدوین شده است.
موج سوم ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در سال 1394 طراحی و اجرا شد. این پیمایش علاوه بر سنجش اکثر مفاهیم موجود در موج دوم، برخی مفاهیم جدید را نیز در کشور مورد سنجش قرار داد.
موج دوم پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان به فاصله سه سال از موج اول اجرا شد و علاوه بر سنجش اغلب متغیرهای موجود در موج اول مفاهیم تازه‌ای را نیز بررسی کرد.