در اینفوگرافی زیر موضوع اصلی صفحات بیش از پانصد هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام را به نقل از سایت بتا نشان داده است. صفحات سلبریتی‌ها بیشترین بازدیدکننده را دارد که 31 درصد است و کمترین بازدیدکنندگان مربوط به صفحات پزشکی و سلامت، دکوراسیون، سفر و گردشگری و مذهبی است که 1 درصد را شامل می‌شود.

یافته‌های پیمایش ملی خانواده (سال ۱۳۹۷)

وضعیت مصرف رسانه‌ای و اوقات فراغت خانواده‌های ایرانی

پیمایش ملی خانواده در سال 1397 توسط جهاد دانشگاهی واحد البرز در کشور اجراشده است. مدیران علمی طرح ایرج فیضی و مرضیه ابراهیمی بوده‌اند. نظارت علمی این طرح را نیز سعید معیدفر و سوسن باستانی بر عهده داشته‌اند. موضوع محوری این گزارش ابعاد مختلف مصرف رسانه، شبکه‌های مجازی و چگونگی گذران اوقات فراغت در خانوارهای ایرانی است. گسترش اینترنت تا حد زیادی فرصت‌های پیش روی خانوارها و شهروندان را در حوزه رسانه و اوقات فراغت متحول ساخته و تا حدودی این تغییرات را می‌توان در این نظرسنجی مشاهده کرد.
کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در ایتالیا» در سال 1380 با ترجمه محمد صفار به‌وسیله مؤسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در پرتغال» در سال 1380 با ترجمه داوود غرایاق زندی به‌وسیله مؤسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
در اینفوگرافی زیر که جام جم آنلاین منتشر کرده است، سرانه مطالعه در ایران و برخی کشورهای دنیا و همچنین تعداد کتاب‌های منتشر شده در ایران و دنیا در سال 1397 آورده شده است.
کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در هلند» دومین عنوان از مجموعه تجربیات سیاستگذاری سایر کشورهاست که در سال 1380 با ترجمه محمدسالار کسرایی به‌وسیله مؤسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در فنلاند» در سال 1380 با ترجمه پروانه سپرده به‌وسیله مؤسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
در اینفوگرافی زیر که اعتمادآنلاین ترسیم کرده است، تعداد کاربران اینترنت کشورهای خاورمیانه و ضریب نفوذ اینترنت در این کشورها مقایسه شده است.
فیلیمو سالانه گزارشی از وضعیت خود منتشر می‌کند. گزارش حاضر آماری است که توسط کاربران فیلیمو از آذر 98 تا آذر 99 رقم خورده است. این گزارش با نگاه به سال‌های ابتدایی فیلیمو تصویر روشنی از فراز و فرود رشد بزرگ‌ترین سرویس ویدیوی درخواستی (VOD) ایران را ترسیم می‌کند.
ایسپا در اسفند 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه تلفنی انجام داده است. براساس این نظرسنجی 30.2درصد شهروندان مردم را قابل اعتماد دانسته‌اند و در بین گروه‌های شغلی بیش از همه به معلمان اعتماد داشته‌اند.
این گزارش در سال 1394 توسط دفتر مطالعات فرهنگی معاونت پژوهش‌های اجتماعی-فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه و تدوین‌شده است. متن پیش رو حاصل دو نشست تخصصی است که در خردادماه 1394 با سخنرانی دکتر مهدی منتظر قائم، عضو هیئت‌علمی گروه ارتباطا دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزارشده است. گزارش حاضر به اصول سیاست‌گذاری در حوزه رسانه و ارتباطات جمعی در ایران و موانع و چالش‌های پیش روی این فرایند می‌پردازد.
گزارش «بررسی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور؛ حوزه رسانه و ارتباطات جمعی» در دی‌ماه سال 1398 توسط دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ معاونت پژوهش‌های اجتماعی-فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه‌شده است. گزارش حاضر بر روی تطبیق سیاست‌های دولت در لایحه بودجه سال 1399 با اسناد بالادستی در حوزه رسانه و ارتباطات جمعی تمرکز کرده است.
«طرح جامع مجسمه‌های شهر تهران» عنوان گزارشی است که در سال 1392 توسط حسین کلانتری خلیل‌آباد نوشته شده و کارفرمای آن سازمان زیباسازی شهر تهران بوده است.