گزارش‌های استانی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان 1394 (موج سوم)

ارزش‌ها و نگرش‌های مردم استان گلستان

موج سوم پیمایش ملی ارزش‌های و نگرش‌های ایرانیان بر خلاف دو موج پیشین، از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است و همین امر بر اهمیت آن اضافه می‌کند. پس از انتشار گزارش کشوری این پیمایش، گزارش‌های استانی نیز به تدریج در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر می‌شود.
تصویر ارزش‌ها و نگرش‌های مردم استان گلستان

سه موج پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان که به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۹، ۱۳۸۲و ۱۳۹۴ انجام شده‌اند، منبع اطلاعات مهمی درباره تغییرات اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران محسوب می‌شوند. مشخصات کلی این پیمایش به شرح زیر است:

مجری: دفتر طرح‌های ملی با همکاری مرکز ملی رصد اجتماعی وزارت کشور

مدیر علمی: محمدرضا جوادی یگانه

مدیر اجرایی: غلامرضا غفاری

مشاور علمی: محسن گودرزی

ناظر علمی: محمد امین قانعی‌راد

سال اجرا: ۱۳۹۴

سال انتشار نتایج: ۱۳۹۵

جامعه آماری: افراد بالای ۱۵سال خانوارهای شهری و روستایی ساکن در ۳۱ استان کشور

واحد تحلیل: فرد

حجم نمونه: ۱۴۹۰۶

روش نمونه‌گیری: چندمرحله‌ای- انتخاب هدفمند شهرها و روستاها- نمونه‌گیری تصادفی از بلوک‌ها- انتخاب تصادفی پاسخگویان از بلوک‌های مسکونی

حوزه جغرافیایی نمونه: از همه استان‌های کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد از هر استان مرکز استان و یک شهر به‌علاوه دو روستای تابعه هر شهر.

پس از انتشار گزارش کشوری این پیمایش در وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور، گزارش‌های استانی نیز به ترتیب حروف الفبا منتشر می‌شود. در فایل پیوست گزارش استان گلستان قابل دریافت است.

283837