مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به منظور سنجش میزان استفاده مردم از رسانه‌های اجتماعی، در روزهای 16 تا 20 تیرماه 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه گردآوری تلفنی اطلاعات انجام داده است. جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن 1585 نفر بوده است.
در اینفوگرافی حاضر آماری درباره میزان مطالعه، تعداد کتاب های منتشر شده، سرانه مطالعه ماهانه به تفکیک استان ها ارائه شده است. این آمار مربوط به سال 1397 است.
در اینفوگرافیک پیش رو محبوب ترین شبکه های اجتماعی ایرانی در بین مردم ایران و ضریب نفوذ این پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و مقایسه آن با سایر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در دیگر کشور ها ارائه شده است. این آمار مربوط به بهمن ماه 1396 است.
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) 25 تا 28 بهمن 1399 نظرسنجی تلفنی درباره میزان استفاده ایرانیان بالای 18 سال از شبکه های اجتماعی انجام داد که مهم‌‌ترین نتایج این نظرسنجی در اینفوگرافی زیر قابل مشاهده است.
این نوشتار قصد دارد نشان دهد ایرادات نظام کنونی پرداخت یارانه به کتاب و مطبوعات چیست و اگر پرداخت یارانه به این دو حوزه توجیه‌پذیر است، مناسب‌ترین الگو چیست و الزامات تحقق آن کدام است.

بررسی آماری رفتار بازیکنان کودک ایرانی

دیجیتال بازهای کوچک

حساسیت سن کودکان باعث می‌شود میزان و چگونگی استفاده آن‌ها از اینترنت و بازی‌های دیجیتال اهمیت مضاعف پیدا کند. در این گزارش آمارهایی در این خصوص ارائه شده است.
در گزارش «نمای نزدیک- پلتفرم رایانه: بازیابی» سعی شده است تحلیل آماری نسبتا جامعی از میزان و نحوه‌ی بازی کردن بر روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ در کل کشور ارائه شود.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال 1396 پیمایشی را برای بررسی آمار بازی‌های دیجیتال در سطح تهران انجام داد که برخی از یافته‌های آن به شرح زیر است.
پیمایش ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران تقریبا هر دو سال یک بار از سال 1389 تاکنون برگزار می‌شود. داده‌های پیمایش ملی سال 1398 در اینفوگرافی حاضر ارائه شده است.
نتایج نظر سنجی ایسپا در بهمن 1395 نشان می‌دهد از هر 10 ایرانی شش نفر در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند و شبکه تلگرام در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و بیشترین افراد عضو نیز از میان افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.