هدف کلی از اجرای طرح «آمارگیری گذران وقت» توسط مرکز آمار ایران؛ شناخت الگوی گذران وقت و متوسط مدت زمان فعالیت‌های انجام‌شده‌ی افراد جامعه‌ی شهری و تغییرات آن‌ها برحسب بخش‌های اصلی (سطح ۱) «طبقه‌بندی فعالیت‌های گذران وقت در ایران بر اساس ICATUS » است. این هدف با برآورد فصلی و سالانه‌ی شاخص‌های گذران وقت تأمین می‌شود.
این پایان نامه با عنوان اعتیاد و انگیزه‌های گرایش به سوءمصرف مواد در میان هنرمندان عصر پهلوی (مورد مطالعه: پنج هنرمند عرصه موسیقی) در سال 1394 توسط سولماز پیکانپور شهرضایی در دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران، گروه مطالعات جوانان، با راهنمایی دکتر علیرضا محسنی تبریزی و مشاورۀ دکتر ضیاء هاشمی در مقطع کارشناسی ارشد دفاع شده است.
گزارش مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت انیمیشن ایران در استان‌های مختلف 1390 تا 1397 در سایت نمافر منتشر شده است. سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در صنعت انیمیشن بسیار جزئی است که آن هم عمدتاً در تهران صورت می‌گیرد.
ایرانی‌ها در سال ۹۸ به فیلم کمدی بسیار بیشتر از سایر فیلم‌ها روی خوش نشان دادند. فیلم‌های کمدی در این سال بیش از ۱۲ میلیون بازدیدکننده داشت که نزدیک به نیمی از مخاطبان سینما در ایران است. فیلم‌های اجتماعی با نزدیک به ۹ میلیون تماشاچی در رده بعدی قرار گرفته‌اند. اینفوگرافی پرطرفدارترین ژانرهای سینمای ایران در سال 1398 برگرفته از سایت نمافر است.
مرکز آمار ایران با هدف تهیه آمار و اطلاعات گردشگری خانوارهای کشور در سال 1398 اقدام به انجام آمارگیری کرد که نتایج آن در فایل پیوست منتشر شده است. جامعه هدف این طرح، شامل تمام خانوارهای معمولی ساکن در مناطق شهری و روستایی کشور در فصل بهار سال 1398 است.
وب‌سایت دیجی‌کالا به عنوان پرکاربرترین پلتفرم فروش آنلاین در ایران، گزارش جامعی از عملکرد خود در سال‌های 1398 و 1399 منتشر کرده است. بخشی از این گزارش به آمار پرفروش‌ترین کتاب‌ها و آلبوم‌های موسیقی در این وب‌سایت اختصاص دارد.
گروه علی‌ بابا به عنوان پرفروش‌ترین وب‌سایت ایرانی بلیط‌های مسافرتی گزارشی از آمار خدمات ارائه شده در این مجموعه طی سال 1399 ارائه کرده است. این آمار هرچند فقط منحصر به خدمات ارائه شده توسط این استارتاپ است و قابل تعمیم به وضعیت مسافرت در کل کشور نیست اما تصویری قابل تامل از آمار خدمات گردشگری در ایران ارائه می‌دهد.

رونق گرفتن سینمای ایران پس از کرونا

تعداد تماشاگر و میزان فروش سینما در سال 1400

در دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا سینماها و سایر سالن‌های فرهنگی-هنری شاهد تعطیلی‌های مستمر و کاهش حضور تماشاگران بودند؛ ولی آمارها نشان می‌دهد در دو ماه اخیر با اجرای واکسیناسیون گسترده و بازگشایی سینماها مجددا رونق به آنها بازگشته است. اینفوگرافی زیر مقایسه‌ای دارد میان آمار سینمای ایران در 7 ماه اول سال 1400 با آبان و آذر همان سال.
موج سوم «پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» در فروردین و اردیبهشت ١٣٩٨ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا شد. پس از انتشار متن کامل موج اول و دوم این پیمایش ملی، اینک متن کامل موج سوم این پیمایش مهم توسط وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر می‌شود.
گزارش «بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور؛ بودجه بخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری» در دی‌ماه سال 1399 توسط دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ معاونت پژوهش‌های اجتماعی- فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تدوین‌شده است. گزارش حاضر به مسئله تطبیق سیاست‌ها و برنامه‌های مدنظر لایحه بودجه با اسناد بالادستی و به‌صورت مشخص قانون برنامه ششم توسعه می‌پردازد.
گزارش حاضر موج دوم پیمایش ملی «رفتارهای فرهنگی ایرانیان» است که بعدها بیشتر با عنوان «پیمایش ملی مصرف فرهنگی» شناخته شد. موج اول این پیمایش در سال 1378 و موج دوم با تغییراتی در پرسشنامه و طرح نمونه گیری در پاییز سال 1382 اجرا شد.