اینفوگرافی زیر وضعیت ورزش ایرانیان را نشان می‌دهد. این اینفوگرافی براساس نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار 1399 طراحی شده است.

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعۀ ایران

میزان مسافرت و اهداف سفر ایرانیان

پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعۀ ایران» در دو بازۀ زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمۀ دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود. این گزارش در رابطه با نظرسنجی‌ها دربارۀ سفر و مسافرت ایرانیان تهیه‌ شده است.
در اینفوگرافی زیر وضعیت چند رفتار منتخب اجتماعی ایرانیان در سال 1399 آورده شده است. اطلاعات موجود براساس نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران است.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان براساس آمارهای مرکز آمار ایران استان‌های کشور را براساس شاخص‌های آماری رتبه‌بندی کرده است. استان تهران بیشترین تعداد ورزشکار سازمان‌یافته و کیش کمترین تعداد را دارد.
در اینفوگرافی زیر وضعیت زندگی خانوارهای ایرانی در سال 1396 گزارش شده است. این اینفوگرافی را اعتمادآنلاین براساس داده‌های گزارش بانک مرکزی در سال 1396 طراحی کرده است.
در اینفوگرافی زیر که خبرگزاری ایرنا طراحی کرده است، مصرف فرهنگی ایرانیان براساس موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 آورده شده است.

پیمایش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران

میزان مطالعه و تماشای فیلم ایرانیان

پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران

منابع کسب خبر ایرانیان و ارزیابی آن‌ها از صداوسیما

پیمایش «وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» در دو بازه زمانی ۱۴ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۴ و نیمه دوم فروردین ۱۳۹۵ تا مرداد همان سال اجرا شده و گزارش نهایی آن در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. مجری این پیمایش غلامرضا غفاری و محمدرضا جوادی یگانه و نظارت علمی بر عهده رضا محبوبی و عبدالله بیچرانلو بود.

یافته‌های پیمایش ملی خانواده (سال ۱۳۹۷)

وضعیت مصرف رسانه‌ای و اوقات فراغت خانواده‌های ایرانی

پیمایش ملی خانواده در سال 1397 توسط جهاد دانشگاهی واحد البرز در کشور اجراشده است. مدیران علمی طرح ایرج فیضی و مرضیه ابراهیمی بوده‌اند. نظارت علمی این طرح را نیز سعید معیدفر و سوسن باستانی بر عهده داشته‌اند. موضوع محوری این گزارش ابعاد مختلف مصرف رسانه، شبکه‌های مجازی و چگونگی گذران اوقات فراغت در خانوارهای ایرانی است. گسترش اینترنت تا حد زیادی فرصت‌های پیش روی خانوارها و شهروندان را در حوزه رسانه و اوقات فراغت متحول ساخته و تا حدودی این تغییرات را می‌توان در این نظرسنجی مشاهده کرد.
«گونه‌شناسی ذهنیت‌های خط‌مشی‌گذاران و مجریان درباره مدیریت مواجهه با بدحجابی در ایران؛ پژوهشی مبتنی بر روش‌شناسی کیو» مقاله‌ای است که توسط سیدمجتبی امامی، مصباح‌الهدی باقری‌کنی و سجاد لطفی نوشته شده است. این مقاله در فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 33، خرداد 1395 منتشر شده است.
گزارش جهانی شادی را گروهی از متخصصان مستقل نوشته‌اند. این گزارش هر ساله حدود 20 مارس به‌عنوان بخشی از گرامیداشت روز جهانی شادی منتشر می‌شود. مهم‌ترین منبع داده‌های این گزارش، نظرسنجی سالانۀ گالوپ است.
هرچند کالاهای فرهنگی بر همۀ افراد تأثیر دارد اما به سبب تأثیرپذیری بیشتر گروه‌های جوانان و کودکان، در مطالعات و سیاست‌گذاری‌ها این گروه‌ها اهمیت بیشتری دارند. ازهمین‌رو در این گزارش تولید و مصرف کالاهای فرهنگی کودکان مدنظر قرار گرفته است. تولید کالاهای فرهنگی در حوزۀ کودکان به چه صورت است؟ میزان مصرف هر کدام از کالاهای فرهنگی در کودکان چقدر است؟
مؤسسۀ «لگاتوم»[1] سالانه گزارشی براساس شاخص «رفاه و کامیابی»[2] کشورها که از 12مؤلفه تشکیل شده است (کیفیت اقتصادی، محیط کسب‌وکار، حکمرانی، آموزش، سلامت، امنیت و ایمنی، آزادی فردی، سرمایۀ اجتماعی و محیط‌زیست) منتشر می‌کند[3]. داده‌های گزارش نشان از فراز و فرود نرخ مؤلفۀ سرمایۀ اجتماعی ایران در سال‌های مختلف است و در سال 2021 نشان می دهد که نمرۀ کلّی سرمایۀ اجتماعی ایران در سطح متوسط است؛ نمره‌ای که تقریباً مشابه نتایج پیمایش‌های ایرانی است؛ البته باید اضافه کرد که پیمایش‌های داخلی، روند سرمایۀ اجتماعی را متوسط اما کاهشی نشان می‌دهند.