پیمایش «گرایش‌های فرهنگی و نگرش‌های اجتماعی در ایران» در سال 1383 در سطح ملّی انجام شده است. مدیر این پژوهش محسن گودرزی بوده و پرسشنامۀ سال 1353 علی اسدی تکرار شده است.
پیمایش «ارزش‌های فرهنگی و نگرش‌های اجتماعی در ایران؛ گزارش یک نظرخواهی در تهران در خردادماه 1358» را علی اسدی، مهدی بهکیش و منوچهر محسنی در پژوهشکدۀ علوم ارتباطی و توسعۀ ایران انجام داده‌اند و گزارش آن در شهریور 1359 منتشر شده است.
پیمایش «ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان ایران» در سال 1389 در سطح ملّی انجام شده است. این پیمایش‌های جوانان را سازمان ملّی جوانان انجام داده است و این آخرین پیمایش از این سری پیمایش‌ها است.
پیمایش «ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان ایران» سال 1386 در معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان ملّی جوانان در سطح ملّی انجام شده است.
پیمایش «ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان ایران» را معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان ملّی جوانان سال 1383 در سطح ملّی انجام داده است.
مقالۀ «تبیین جامعه‌شناختی سیاست‌های هویتی دولت پهلوی اوّل» را تقی آزاد ارمکی، علی محمد حاضری، علی ساعی و فرهاد نصرتی‌نژاد نوشته‌اند و در مجلۀ جامعه‌شناسی ایران، دورۀ بیست‌ویکم، شمارۀ 3، پاییز 1399 منتشر شده است.
مقالۀ «فرایند تغییرات فرهنگی ایرانیان (تحلیل روایت تغییرات چند فرد ایرانی در چند دهۀ اخیر)» را حسن رضایی بحرآباد، علی اکبر مجدی، رامپور صدرنبودی و حسین بهروان نوشته‌اند و در فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال پانزدهم، شمارۀ 57، زمستان 1398 منتشر شده است.

گزارشی از یک نظرخواهی ملّی در سال 1353

گرایش‌های فرهنگی و نگرش‌های اجتماعی در ایران

نخستین پیمایش در زمینۀ نگرش‌های ایرانیان با عنوان «گرایش‌های فرهنگی و نگرش‌های اجتماعی در ایران (گزارشی از یک نظرخواهی ملّی در سال 1353)» به‌وسیلۀ علی اسدی و همکاران در پژوهشکدۀ علوم ارتباطات و توسعۀ ایران انجام شد.

پیمایش ملی خانواده 1397

وضعیت خانواده در ایران

«پیمایش ملی خانواده» را جهاد دانشگاهی واحد البرز در سال 1397 انجام داده است. مدیران علمی این پیمایش ایرج فیضی و مرضیه ابراهیمی بودند. محسن گودرزی مشاور علمی و سعید معیدفر و سوسن باستانی ناظران بودند.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ جوانان ارائه می‌شود.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ زنان ارائه می‌شود.
موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در سال 1398 انجام شده است. تحلیل ثانویۀ این پیمایش به‌صورت موضوعی در سال 1400 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. در اینجا مطالعۀ گروه‌های تحصیلی ارائه می‌شود.