در پژوهش حاضر وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ گلستان در بخش‌های مختلف بررسی شده تا مهم‌ترین مسائل و موضوعات فرهنگی شناسایی شود. در همین راستا مسئله اصلی تحقیق عبارت است از این که در حال حاضر وضعیت فرهنگی و هنری استان چگونه است؟ نویسنده این گزارش حسین جعفری است.
در پژوهش پیش رو تلاش شده است وضعیت فرهنگی و هنری استان هرمزگان بررسی شود و آگاهی‌های مناسبی از فرهنگ و هنر استان و خواسته‌ها و نیازهای عرصه فرهنگی و هنری و همچنین مشکلات و نقاط ضعف جمع آوری و ارائه شود. نویسنده این گزارش محمد میردادی است.
هدف اصلی این تحقیق، توصیف وضعیت فرهنگی هنری، شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها، تهدیدها، ظرفیت های بومی، خواستها و نیازهای فرهنگی و هنری استان ایلام است. نویسنده این گزارش علی محمد نیاکان است.
هدف اصلی تحقیق حاضر توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان کرمان؛ شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها، ظرفیت‌های بومی و تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر استان و شناسایی خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری آن است. نویسنده این گزارش اورانوس تاج‌الدینی است.
هدف این پژوهش توصیف وضعیت موجود فرهنگی و هنری استان خراسان جنوبی و نیز شناسائی نقاط قوت وضعف، تهدیدها و فرصت‌‌ها و نیازها و ظرفیت‌‌های فرهنگی هنری این استان است. محمدباقر آخوندی و فاطمه لک نویسندگان این پژوهش هستند.
هدف تحقیق حاضر توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان خوزستان؛ شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها، ظرفیت‌های بومی و تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر استان و شناسایی خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری این استان است. گزارش توسط محمدرضا فرهادپور نوشته شده است.
هدف اولیه پژوهش حاضر توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد براساس مستندات و اطلاعات موجود و گفت و گو با متخصصان آشنا با فرهنگ بومی استان است که توسط آرمان حیدری نوشته شده است.
در پژوهش حاضر سعی شده تحولات فرهنگی و هنری استان‌ کردستان از جنبه‌‌های مختلف بررسی شود تا اطلاعات دقیقی از وضعیت فرهنگی و نیازها و خواسته‌های فرهنگی هنری استان به دست آید. فردین محمدی نویسنده این گزارش است.
در پژوهش حاضر سعی شده تحولات فرهنگی و هنری استان‌ سیستان و بلوچستان از جنبه‌‌های مختلف بررسی شود تا اطلاعات دقیقی از وضعیت، نیازها و خواسته‌های فرهنگی- هنری استان به دست آید. محمدعثمان حسین‌بُر این گزارش را با همکاری بهروز روستاخیز و جمیله ریگی نوشته است.
آمارها نشان می‌دهد ایرانی‌ها برای سفر بیشتر از مسیر زمینی استفاده می‌کنند و محبوب‌ترین کشور برای سفر خارجی ایرانی‌ها عراق و پس از آن ترکیه، امارات متحدۀ عربی و آذربایجان است و برای سفرهای بومی تهران، مشهد، شیراز و اصفهان انتخاب‌های اوّل خانوارهای ایرانی است.
تعداد گردشگران خارجی واردشده به ایران تا سال 1398 یعنی قبل از کرونا روند صعودی داشته و در سال 1398 بیش از 8 میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند. بیشتر این گردشگران به‌ترتیب از کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان به ایران آمده‌اند.

بررسی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور

بودجه حوزه رسانه و ارتباطات جمعی

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی به بررسی بودجه حوزه رسانه و ارتباطات جمعی در لایحه بودجه سال 1401 کل کشور پرداخته است. در این مطلب بخش‌های مهم این گزارش به همراه متن کامل آن آمده است. امین طیب‌طاهر و امین زاده‌حسین نویسندگان این گزارش تحلیلی هستند.