مقالۀ «خودزندگی‌نامه‌ها در جامعه‌شناسی؛ سنخ‌شناسی اجتماعی خودزندگی‌نامه‌های حوزویان» را مهدی سلیمانیه، سارا شریعتی، محمدرضا جوادی یگانه و مهدی اعتمادی‌فرد نوشته‌اند و در بهار 1398 در فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات منتشر شده است.
پژوهش «تصویر ایران در فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنوارۀ فیلم فجر» در بهمن 1398 در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری انجام شده است و تلاش کرده از خلال فیلم‌های موجود در جشنواره مسائل جامعۀ ایران را درک و تحلیل کند.
«طبقه‌بندی‌های آماری حوزۀ فرهنگ و هنر (فعالیت‌های اقتصادی و محصول)» نوشتۀ آزاده برفی‌پور در سال 1396 برای دفتر معاونت و برنامه‌ریزی راهبردی است.
«حوزۀ فرهنگ و هنر در ایران پسابرجام؛ شرایط و زمینه‌های صادرات صنایع خلاق با تکیه بر سهم و مأموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» را دفتر مطالعات راهبردی در سال 1395 انجام داده است.
«گردآوری و اولویت‌بندی مسائل فرهنگ عمومی در ایران بر اساس نظر خبرگان فرهنگی» در سال 1387 در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است. مجری این طرح مهدی ادیبان، ناظر علیرضا صادق‌زاده و همکاران طرح محمود نجاتی حسینی، مسعود کوثری، ابراهیم غلامپور، ذبیح‌الله رستمی، میرحسن آذری و علی عربی یودند.
نقشۀ مهندسی فرهنگی کشور را دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1392 تدوین کرده است.
«تطور مفهومی رصد فرهنگی» را موسی عنبری در سال 1388 نوشته است و در مرکز مطالعات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است.
«تحلیل اجتماعی فیلم‌های سینمای ایران با تأکید بر 10فیلم اکران شده در 4سال اخیر» گزارش راهبردی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پردیس عامری و مهدیس صادقی پویا در سال 1395 نوشته‌اند.
پژوهشکدۀ مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی در پاییز 1396 طرح تئاتر اجتماعی ایران با تأکید بر نقد و تحلیل 10 اثر نمایشی که در یکسال اخیر روی صحنه رفته‌اند (بررسی نقص‌ها، نقاط قوت، ضعف‌های ساختاری، معیارهای اجتماعی آموزش‌محور) انجام داده است. پزوهشگر این طرح پردیس عامری است.
مرکز توسعۀ فرهنگ و هنر در فضای مجازی، وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال 1400 طرح کودکان و اینترنت در ایران (فرصت‌ها و تهدیدها) را انجام داده‌اند. در این طرح تلاش شده با جمع‌آوری داده‌های دقیق در مورد تجارب دیجیتالی کودکان، خطرها و فرصت‌های فضای مجازی و میزان توجه به حقوق کودکان در فضای مجازی، زمینۀ تدوین سند مدیریت مصرف اینترنت برای کودکان را فراهم کند.