برنامه‌های حمایت از کتاب‌فروشی‌ها چون معافیت از مالیات و تسهیلات کم‌بهره و طرح‌های فصلی برای جلوگیری از تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها عملی شد. این تجربه را ندا زندی مستند کرده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1393 جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب را به‌منظور توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در کشور برگزار می‌کند که هر ساله استقبال از آن بیشتر از سال قبل شده است. در آخرین دوره 2050 روستا در این جشنواره شرکت کردند. الناز محمدی این تجربه را مستند کرده است.
پژوهش «آسیب‌شناسی فیلم‌نامه‌نویسی کمدی در سینمای معاصر ایران 1380-1395 (با بررسی شش عنصر کمدی از دید ملوین هلیتزر)» را فاطمه مولازاده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده و در سال 1398 منتشر شده است.
پژوهش «تأمین مالی در تولید فیلم‌های سینمایی مطالعۀ تطبیقی روش‌های متعارف و نوین در سینمای ایران و هالیوود» را فاطمه یاسمی زیر نظر پژوهشکدۀ هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده و در سال 1398 منتشر شده است.
طرح مطالعه ملی «سنجش و ارتقای سواد رسانه‌ای در ایران» یک پژوهش تحقیقی-ترویجی در حوزه رسانه است که در شورای علوم، تحقیقات و فن‌آوری به تصویب رسیده است.
آثار پژوهشی متعددی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده که فهرست عناوین برخی از این پژوهش‌ها که به زودی در قالب کتاب و گزارش منتشر خواهد شد در ذیل آمده است.