6/91 درصد پاسخگویان توهین و بیحرمتی به مقدسات مذاهب اسلامی را کاری اشتباه و ناشایست دانستهاند و 1/5 درصد این کار را ناشایست و اشتباه نمیدانند. 3/3 درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
2/96 درصد پاسخگویان گفتهاند باید در جامعه به عقاید مذهبی همه افراد از مذاهب مختلف اسلامی احترام گذاشت و 3/2 درصد چنین نظری نداشتهاند. 5/1 درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
2/93 درصد پاسخگویان گفتهاند خوب یا بد بودن افراد مسلمان ارتباطی با مذهب آنان ندارد و 1/4 درصد خوب یا بد بودن را مرتبط با مذهب مسلمانان دانستهاند. 7/2درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
9/84 درصد افراد معتقدند اگر یک شیعه و سنی از شایستگی و توانایی لازم برای انجام و تصدی شغلی برخوردار است باید شغل و مسئولیت را به وی سپرد. 4/9 درصد مخالف این موضوع بودند. 7/5 درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
1/78 درصد پاسخگویان معتقدند کسی که به خدا، پیامبر اسلام و آخرت ایمان دارد و سمت قبله نماز میخواند فارغ از اینکه چه مذهبی دارد مسلمان است. 6/14 درصد گفتهاند مسلمانی بستگی به مذهب دارد. 3/7 درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
8/95 درصد پاسخگویان خودشان را مسلمان ایرانی دانسته، در حالی که 2/2 درصد خود را مسلمان ایرانی نمیدانند.
7/89 درصد پاسخگویان ایران را جزوی از امت اسلامی دانسته، در حالی که 9/ 5 درصد ایران را جزو امت اسلامی نمیدانند.
5/82 درصد پاسخگویان گفتهاند مردم کشورهای اسلامی از اتحاد این کشورها منتفع میشوند. 5/7 درصد گفتهاند این اتحاد منفعتی برای مردم کشورهای اسلامی ندارد. 10 درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
75 درصد پاسخگویان گفتهاند حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر مسلمان است. 8/16درصد گفتهاند مسلمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفهای ندارند. 2/8 درصد در این باره اظهار نظری نکردهاند.
2/71 درصد پاسخگویان معتقدند دشمنان ایران بین شیعه و سنی اختلافافکنی میکنند. 3/16 درصد پاسخگویان چنین نظری ندارند.
4/76 درصد پاسخگویان گفتهاند ارتقا و بهبود روابط با همسایگان مسلمان از سوی دولت باید در اولویت قرار گیرد. 2/12 درصد پاسخگویان ارتقا و بهبود روابط با همسایگان مسلمان از سوی دولت را دارای اولویت ندانستهاند.
در مجموع 4/80 درصد پاسخگویان با «همسایه بودن»، 1/79 درصد با «رفاقت»، 7/70 درصد با «رفت و آمد خانوادگی»، 6/68 درصد با «شراکت اقتصادی» و 1/40 درصد با «ازدواج» با غیر هممذهب، مانع و مشکلی ندارند.