کد مطلب: 294285

یکشنبه 19 شهریور 1402 15:03

جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور:

۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت در ایران

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد اصغری، مدیر مرکز رصد، با اعلام این خبر گفت: جدیدترین داده‌های تجمیعی مرکز رصد فرهنگی کشور نشان از افزایش تعداد مساجد اهل سنت ایران دارد و برخلاف ادعای معاندان، سیاست رسمی نظام براساس اصل وحدت، مخالفتی با مساجد اهل سنت ندارد و وجود بیش از ۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت، مویدی بر این نکته است.

اصغری گفت: همان‌گونه که ریاست محترم جمهور اعلام کردند، امروزه بیش از ۱۷ هزار باب مسجد اهل سنت در ایران وجود دارد و داده‌های معتبر پژوهشی و ثبتی مرکز رصد فرهنگی نیز نشان‌دهندۀ همین مسئله است.

مدیر مرکز رصد فرهنگی افزود: مسجد نقشی کلیدی در گذار به تمدن اسلامی دارد و امروزه ۲۱درصد از مساجد ایران را برادران اهل سنت فعال نگه داشته‌اند و این خود یکی از نشانه‌های دین‌باوری ایرانیان مسلمان از مذاهب مختلف است.

وی با اشاره به رشد مساجد اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی و اندیشۀ وحدت‌ساز امام راحل و مقام معظم رهبری، تعداد مساجد اهل سنت پس از انقلاب قابل‌مقایسه با پیش از انقلاب نیست و برخلاف تصویر جعلی رسانه‌های معاند از وضعیت اهل سنت در ایران، امروزه اتفاقاً شاهد آزادی عمل مذهبی اهل سنت در اقامۀ نماز و مناسک مسجدمحور ازجمله مجالس بزرگ قرائت قرآن و حدیث در چارچوب اصل وحدت هستیم.

اصغری ادامه داد: هم‌اکنون مساجد اهل سنت در ۱۲ استان ایران از شمال تا جنوب وجود دارند و برادران اهل سنت به اقامۀ نماز و امر قرآن و حدیث در این مراکز عبادی مشغول هستند.

مدیر مرکز رصد گفت: برادران و خوهران اهل سنت ما در برهه‌های مختلف، از دفاع مقدس تا دفاع از حرم و حریم انقلاب، بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم اسلام کرده‌اند و نباید فراموش کرد که بسیاری از این شهدا از دل همین مساجد رشد کردند و همان‌گونه که امام فرمودند، مساجد سنگر و پایگاهی برای حراست از اسلام و اسلامیت این جغرافیاست.