کد مطلب: 283944

چهارشنبه 15 تیر 1401 13:52

گزارش سالانۀ کتاب فیدیبو

در سال 1395 گروه دیجی‌کالا بر فیدیبو سرمایه‌گذاری کرد و اکنون فیدیبو عضوی از گروه دیجی‌کالاست. بیش از 100هزار عنوان در این پلتفرم ارائه شده است و همواره درحال‌افزایش است. محتوای فیدیبو دارای تنوع گسترده‌ای از موضوعات مختلف و دسته‌بندی‌های پرطرفداری چون رمان و داستان، روان‌شناسی و مدیریت، فلسفه و تاریخ، علوم اجتماعی، علم و تکنولوژی، درسی و دانشگاهی، مجلات، پادکست‌ها و غیره است.

در سال 1399 آمار بازدید کاربران از سایت و اپلیکیشن‌های فیدیبو نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد 3.5برابری را شاهد بوده است. در کنار این‌ها می‌توان به فراهم آورده بستر ارائۀ کتاب‌های صوتی در فیدیبو اشاره کرد که طی دو سال اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین محتواهای ارائه‌شده در این پلتفرم شده است. همچنین در سال 1399 امکان استفادۀ بیشتر کاربران خارج از کشور، با بهره‌مندی از امکان خرید ارزی بیش از پیش فراهم شد.

در بهار سال 1399 به طورکلّی کتاب‌هایی با دسته‌بندی «روان‌شناسی، انگیزشی و توسعۀ فردی» بیشترین اقبال را در میان کاربران داشته‌اند.

در فصل تابستان با افزایش اقبال به بازار سرمایه شاهد استقبال کاربران فیدیبو از کتاب‌های این حوزه هستیم و بار دیگر کتاب‌های روان‌شناسی و توسعۀ فردی مودتوجه قرار گرفته است.

پرفروش‌های فصل پاییز بیشتر داستان بودند.

در فصل زمستان باز هم آثار روان‌شناسی مورداقبال قرار گرفت. به‌علاوه داستان کلاسیک بزرگ علوی تا عاشقانه نادر ابراهیمی و همچنین یکی از کتاب‌های مرتبط با بازار بورس.

از بین کتاب‌های صوتی نیز در این سال حوزۀ روان‌شناسی مورداستقبال کاربران قرار گرفت.

شش شماره از مجلۀ «اندیشۀ پویا» در فهرست ده شمارۀ برتر مجلات پرفروش قرار دارند.

میانگین مطالعۀ کاربران فیدیبو در این سال 8ساعت و برای شنیدن کتاب‌های صوتی نیز 5ساعت ثبت شده است.