کد مطلب: 283671

سه شنبه 2 شهریور 1400 14:16

پیمایش ملی رفتارهای فرهنگی ایرانیان

پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی 1378 (موج اول)

این گزارش حاصل پیمایشی ملی در خصوص فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی خانواده در 28 شهر مرکز استان است که در آن «فعالیت»، «کالای فرهنگی»، «تقاضا و مصرف آن»، «تسهیلات (امکانات) فرهنگی» و «زمان فراغت» از مفاهیم اصلی هستند. در این تحقیق، مصرف و تقاضای فرهنگی در قالب مقولات زیر مورد بررسی قرار گرفته است: فعالیت مذهبی، فعالیت اجتماعی، فعالیت تفریحی، بازی، فعالیت هنری و دستی، کتاب و کتابخوانی، روزنامه و مجله خوانی، استفاده از رادیو و تلویزیون، ویدئو و ضبط صوت، سینما و تئاتر، تسهیلات (امکانات) فرهنگی، زمان فراغت و تقاضای فرهنگی.

گزارش کامل کشوری این پیمایش ارزشمند برای نخستین بار توسط مرکز رصد فرهنگی کشور در دسترس عموم قرار می گیرد.