سالنامه آماری فرهنگ و هنر سال 1390

بخش اول این سالنامه آماری شامل مجموعه‌ای از آخرین آمار موجود در سال‌های ۱۳8۱تا ۱۳۹۰ در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری و بخش دوم شامل آمارهای فرهنگی، هنری مربوط به سال‌های ۱۳۵7تا ۱۳8۰ است که به منظور رفع نیازهای آماری تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و سایر متقاضیان تهیه و تدوین شده است.
تصویر سالنامه آماری فرهنگ و هنر سال 1390

مجموعه حاضر با هدف ارایه صحیح و به هنگام آمار اقلام مهم و اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های متعدد و متنوع و به منظور به حداقل رساندن مراجعات استفاده‌کنندگان تهیه، تدوین و منتشر شده است. در بخش اول این کتاب، ابتدا واژه‌ها و مفاهیم بکار گرفته شده در هر قسمت تعریف می‌شود تا فهم و برداشت مشترکی نسبت به آن حاصل شود. از این رو به خوانندگان توصیه می‌شود حتما این قسمت را مطالعه کنند، چرا که انتقال ارقام بدون درک صحیح مفهوم واژه و قلم آماری مربوط ممکن است برداشت اشتباهی به ذهن القاء کند. در ادامه آمار سال‌های ۱۳8۱تا ۱۳۹۰ در قالب جداول و نمودارها ارایه شده است.
درگذشته مجموعه‌ای ازگزارش‌های فرهنگی و هنری اعم از «گزارش فرهنگی کشور از سال ۱۳۵7 تا ۱۳8۰»، گزارش‌های آماری و تحلیلی فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف نظیر کتاب، کتابخانه، سینما، هنر و مطبوعات در سال‌های ۱۳67 تا ۱۳8۱تهیه و تدوین می‌شد که روند انتشار آن از سال ۱۳8۱به بعد متوقف شد. این گزارش‌ها با توجه به رویکرد کلانی که دنبال می‌کرد با تقسیم بندی موضوعی تنظیم شده و صرفا به ارایه آمار و شاخص‌های همان بخش پرداخته است. هم اکنون نیز شاید بتوان ارقام آماری بخش‌های مختلف را بصورت پراکنده از میان گزارش‌های مختلف در مقاطع زمانی خاص ملاحظه کرد.

متن کامل این سالنامه آماری از فایل پیوست قابل دانلود است.

283626